Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 18 و 17 دقیقه

باج خواهی آلومینیوم المهدی از دولت/اختصاص ارز دولتی برای مشتریان خارجی

باج خواهی آلومینیوم المهدی از دولت/اختصاص ارز دولتی برای مشتریان خارجی

باشگاه آلومینیوم: نماینده مردم بندرعباس در مجلس، گفت:آلومینیوم المهدی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کرده و بدون اینکه آلومینیوم را در بازار داخلی به فروش برساند آن را به خارج از کشور صادر کرده که عملا رانتی برای این مجمتع ایجاد کرده است.

یکشنبه 22 مهر 1397 ساعت 17:19

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از خبرگزاری خانه ملت احمد مرادی در گفتگو با این خبرگزاری، با بیان اینکه مدیرعامل آلومینیوم المهدی تعدادی خط تولید را از مدار خارج کرده است، گفت: مدیر عامل آلومینیوم  اعلام کرده که به دلیل عدم همکاری دولت، اقدام به تعدیل نیرو می کند و با این اقدامات به دنبال فرافکنی بوده و ناتوانی خود را در تحقق برنامه ها می خواهد به گردن دولت بیندازد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر ناکارآمدی خریدار خود را نشان داده و با از رده خارج کردن خطوط تولید می خواهد مجددا از دولت باج دریافت کند.

فروش آلومینیوم در بازار خارجی علیرغم دریافت ارز یارانه ای

وی با بیان اینکه عدم توجه سازمان خصوصی سازی به اعتراض ها برای این واگذاری کم کم خود را نشان می دهد، ادامه داد: آلومینیوم المهدی ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت کرده و بدون اینکه آلومینیوم را در بازار داخلی به فروش برساند آن را به خارج از کشور صادر کرده که عملا رانتی برای این مجمتع ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار داشت: اکنون که ارز 4 هزار و 200 تومانی به آلومینیوم المهدی اختصاص نمی یابد خریدار این شرکت به دنبال باج خواهی از دولت بوده و تهدید به تعدیل نیرو می کند.

خریدار آلومینیوم المهدی بدهکار مالیاتی و بیمه است

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی باید هوشیار باشند تا خریدار آلومینیوم به اهداف خود دست نیابد، افزود: خریدار آلومینیوم المهدی بدهکار مالیاتی و بیمه بوده اما بدهی خود را پرداخت نمی کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سازمان خصوصی سازی علیرغم تمامی کارشکنی ها کماکان از خریدار آلومینیوم حمایت می کند که این موضوع مشکوک است./

                         

تعداد بازدید : 1066

ثبت نظر

ارسال