Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 47 دقیقه

شرکت آلومینیوم المهدی به سازمان تعزیرات حکومتی احضار شد/ جریمه 575 میلیارد ریالی در پی عدم ایفای تعهدات برای عرضه در بورس

شرکت آلومینیوم المهدی به سازمان تعزیرات حکومتی احضار شد/ جریمه 575 میلیارد ریالی در پی عدم ایفای تعهدات برای عرضه در بورس

باشگاه آلومینیوم: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه 575 میلیارد ریالی شرکت آلومینیوم المهدی خبر داد.

چهارشنبه 18 مهر 1397 ساعت 15:22

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از معدن نیوز، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص تخلفات شرکت آلومینیوم المهدی در عرضه خارج از شبکه توزیع رسمی اظهار کرد: این شرکت به دلیل عدم ایفای تعهداتش در عرضه 12 هزار تن شمش خالص در بورس و عرضه 8 هفته‌ای این میزان آلومینیوم، خارج از شبکه رسمی، به سازمان تعزیرات حکومتی احضار شد. 

وی افزود: تخلف این شرکت در شعبه بدوی احراز شد و به پرداخت 575 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد که این حکم در شعبه تجدیدنظر هم تأیید و برای اجرا به واحد اجرای احکام ارجاع شد.

رایگانی با بیان اینکه از میان 772 پرونده مختومه شده احتکار تنها 70 پرونده به عرضه و توزیع کالا منتهی شده است، گفت: از ابتدای سال تا روز گذشته 972 پرونده با اتهام احتکار، در شعب تعزیرات سراسر کشور تشکیل شده است که اکثر آنها بعد از ماه مردادماه تشکیل شده است.

وی در خصوص کم بودن میزان عرضه کالاهای احتکاری در بازار گفت: دلیل این مسئله به قیمت گذاری جدیدی برمی گردد که باید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و صمت آن را معین کنند.

تعداد بازدید : 1072

ثبت نظر

ارسال