Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 17 و 23 دقیقه

بررسی احتکاری بودن یا نبودن آلومینیوم‌های کشف شده چگونه است؟ چه کسی آلومینیوم احتکار می‌کند؟ رئیس سازمان صنعت استان مرکزی توضیح می‌دهد

بررسی احتکاری بودن یا نبودن آلومینیوم‌های کشف شده چگونه است؟ چه کسی آلومینیوم احتکار می‌کند؟ رئیس سازمان صنعت استان مرکزی توضیح می‌دهد

باشگاه آلومینیوم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به کشف یک انبار دپوی آلومینیوم در استان گفت: ظن احتکار در محموله آلومینیوم کشف‌شده وجود دارد.

دوشنبه 12 شهریور 1397 ساعت 10:46

به گزارش باشگاه آلومینیوم محمدرضا حاجی‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بازدید از انبارها، بررسی کارشناسی و تعیین میزان مصرف با موجودی انبارها یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت در بحث مقابله با احتکار است.

وی تصریح کرد: پرونده‌هایی که در خصوص احتکار تشکیل می‌شود در اداره تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از صدور رأی قطعی نظر نهایی در مورد احتکار بودن و جرائم آن بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار استان اعلام می‌‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در مراحل ابتدایی کارشناسان وزن محموله کشف‌شده را بر اساس مشاهدات ظاهری اعلام می‌کنند که با بررسی‌‌‌های ثانویه و دقیق‌تر میزان دقیق آن مشخص و اعلام خواهد شد.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت در صورت کشف انبار احتکار  موضوع را جمع‌‌بندی و به اداره تعزیرات حکومتی گزارش می‌کند، بیان کرد: در بحث واحدهای تولیدی که موظف هستند میزان تولید را در سامانه‌ بهین‌یاب اعلام کنند، سازمان صنعت، معدن و تجارت با در نظر گرفتن آیتم‌هایی چون ظرفیت پروانه، دپوی موجود در انبار مواد اولیه، محصول نهایی و فروش کار بررسی را انجام و گزارش نهایی را به تعزیرات حکومتی اعلام می‌کند که این گزارش ملاک عمل قضات قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: قضات تعزیرات با ملاک عمل قرار دادن گزارش‌ها بعد از رأی قطعی فرد را به عنوان محتکر معرفی کرده و یا حکم برائت صادر می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص برخی زمزمه‌ها مبنی بر اینکه آلومینیوم‌های احتکار شده متعلق به آقای «م. م» است، گفت: این فرد دارای 9 واحد صنعتی در استان است که در حوزه‌های مختلف انبار مختص به خود را دارند، اما در بررسی‌های اولیه ظن احتکار وجود دارد، ولی اینکه آیا این میزان احتکار باشد یا مورد نیاز واحدهای صنعتی است، در بررسی‌‌‌های بعدی مشخص خواهد شد.

حاجی‌پور بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود بالغ‌بر 150 واحد صنعتی به عنوان واحدهای صنایع پایین‌دستی آلومینیوم در استان وجود دارد که 2 هزار نفر در این واحدها مشغول فعالیت هستند، ما به دنبال این هستیم با تأمین شمش آلومینیوم و مواد اولیه شرایطی را فراهم کنیم تا مانع تعدیل نیروی این واحدها شویم.

وی افزود: تمامی این واحدها هم‌اکنون فعال و با ظرفیت پایین مشغول تولید هستند، خوشبختانه تعدیل نیرو در این واحدها نداشتیم، امیدواریم با تزریق شمش و مواد اولیه شاهد افزایش ظرفیت تولید در واحدهای پایین‌دستی صنعت آلومینیوم باشیم.

 

تعداد بازدید : 1303

ثبت نظر

ارسال