Fa En شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 53 دقیقه

13 شرکت برتر بازیافت‌کننده آلومینیوم در جهان طی سال 2024

13 شركت برتر بازيافت‌كننده آلومينيوم در جهان طي سال 2024

باشگاه آلومینیوم: پیش‌بینی می‌شود در سال 2024، 13 شرکت تولیدکنندگان سبز این فلز باشند.

شنبه 19 اسفند 1402 ساعت 11:57

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، با توجه به عملکرد بازار جهانی آلومینیوم و نقش بسزای بسیاری از شرکت‌ها در امر بازیافت آلومینیوم، پیش‌بینی می‌شود که 13 شرکت مذکور در سال 2024 حرف اول را در بازیافت آلومینیوم زده و تولیدکنندگان سبز این فلز باشند:

  • نولیس (Novelis):

نولیس که شرکتی زیرمجموعه شرکت هندی هیندالکو است، به‌عنوان بزرگترین شرکت بازیافت آلومینیوم در جهان شناخته می‌شود. این شرکت به بازیافت سریع و در مقادیر بالا معروف است.

شرکت نولیس در آمریکای شمالی بزرگترین سهم بازار بازیافت را دارد. پس از آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی بزرگترین بازارهای این شرکت محسوب می‌شوند.

  • کنستلیوم (Constellium):

شرکت کنستلیوم بزرگترین شرکت و درواقع شرکتی پیشکسوت در بازیافت آلومینیوم است. این شرکت قادر است سالانه 32 میلیارد قوطی نوشابه بازیافت کند. یکی از بزرگترین مزایای این شرکت فرانسوی، نوآوری در امر بازیافت است. همچنین پایداری تولید مهم‌ترین شعار این شرکت محسوب می‌گردد.

  • نورسک‌هیدرو (Hydro):

شرکت نروژی نورسک‌هیدرو همواره در صف نخست بازیافت همراه با تکنولوژی برتر قرار دارد. شعار اصلی این شرکت، تولید آلومینیوم به‌همراه انرژی تجدیدپذیر است.

این شرکت نروژی سالانه 2 میلیون تن آلومینیوم بازیافتی در واحدهای واقع در اروپا، ایالات‌متحده، کانادا و آلمان تولید می‌کند.

  • ریوتینتو (Rio TinTo):

شرکت ریوتینتو آلکان از جدیدترین روش‌های بازیافت فلز آلومینیوم استفاده می‌کند. این شرکت به‌تازگی 700 میلیون دلار جهت تصاحب 50 درصد از سهام شرکت متالکو (Metalco) صرف کرده است. متالکو یکی از شرکت‌های پیشکسوت در تولید بیلت و اسلب‌ بازیافت‌شده آلومینیوم در جهان است که ظرفیت تولید آن 900 هزار تن برآورد می‌گردد.

این گسترش و افزایش ظرفیت به نفع شرکت ریوتینتو و در راستای تولید آلومینیوم بازیافت‌شده با درصد کربن پایین است. ریوتینتو در راستای کاهش ردپای کربنی محصولات خود، اقدام به تلفیق و با خریداری شرکت‌ها و واحدهای دیگر کرده است.

  • اسپیرا (Speira):

شرکت اسپیرا شرکت نورد و بازیافت اروپایی است که به‌عنوان پیشکسوت در امر بازیافت شناخته می‌شود. در ماه مارس سال 2023 و به‌دنبال تصاحب شرکت Real Alloy Europe، ظرفیت بازیافت این شرکت به 650 هزار تن افزایش یافت.

  • کایزر آلومینیوم (Kaiser Aluminium):

با توجه به اولویت‌بندی شرکت کایزر آلومینیوم در سال 2023، این شرکت مسائل زیست‌محیطی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است. در همین راستا ارتقاء کیفی محصولات نورد و افزایش استفاده از ضایعات آلومینیومی بازیافت‌شده قرار دارد.

  • AMAG متال اتریش (AMAG Austria Metall):

شرکت آماگ در صنعت جهانی آلومینیوم جایگاه ویژه‌ای دارد چراکه تولید محصولات نیمه‌نهایی این شرکت از آلومینیوم ضایعاتی، زبانزد است. این شرکت به‌عنوان بزرگترین تک‌سایت بازیافت آلومینیوم در اروپا شناخته می‌شود. شرکت آماگ از روش‌های پیشرفته مرتب‌سازی و فرآوری ضایعات آلومینیوم در واحد بازیافت رانشوفن (Ranshofen) استفاده می‌کند.

  • تریمت آلومینیوم (TRIMET Aluminium):

شرکت تریمت به‌عنوان یکی از ستون‌های بازیافت آلومینیوم اروپا، صاحب سه واحد فعال بازیافت در این منطقه است. به‌گفته‌ی این شرکت آلمانی، بهره‌وری انرژی و کاهش ردپای کربنی آلومینیوم در رأس اهداف این شرکت قرار دارد و در همین راستا، ارتقای کیفی بازیافت آلومینیوم را به‌طور جدی پیگیری می‌کند.

  • شرکت UACJ:

شرکت UACJ سعی دارد با ارتقای کیفیت محصولات، ‌نقش مهمی را در امر بازیافت آلومینیوم ایفا کند.

از اهداف مهم این شرکت می‌توان به ارتقای زنجیره تولیدی و بازگشت بهینه مواد (نظیر آلومینیوم ضایعاتی) به این زنجیره اشاره نمود.

10- شرکت بازیافت تومرا (Tomra recycling):

این شرکت توانسته انقلابی بزرگ در امر بازیافت ایجاد کند. از اهداف مهم این شرکت تولید محصولاتی با کیفیت بالا می‌باشد.

11- شرکت بال (Ball Corporation):

شرکت بال با حضور فعال خود در عرصه محصولات بسته‌بندی، بازیافت ضایعات آلومینیومی را در اولویت قرار داده است.

یکی از اهداف مهم این شرکت، تولید محصولات بادوام با هدف کمک به چرخه صنعت آلومینیوم است.

12- روسال (Rusal):

یکی از شرکت‌های اصلی فعال در عرصة بازیافت آلومینیوم، شرکت روسال است. تولید و بازیافت فلز آلومینیوم با هدف کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی، از مهم‌ترین رویکردهای این شرکت محسوب می‌شود.

13- آرکونیک (Arconic):

شرکت آمریکایی آرکونیک، سالهاست در امر ارتقای کیفی بازیافت آلومینیوم فعالیت می‌کند. از مهم‌ترین اهداف این شرکت، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه با هدف بهبود و ارتقای تولید در راستای کمک به محیط زیست است.

تعداد بازدید : 374

ثبت نظر

ارسال