Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 4 دقیقه

۲۶۰ کیلومتر شبکه سیمی برق سیستان و بلوچستان به کابل خودنگهدار تبدیل شد

۲۶۰ کیلومتر شبکه سیمی برق سیستان و بلوچستان به کابل خودنگهدار تبدیل شد

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶۰ کیلومتر شبکه سیمی برق این استان از ابتدای سالجاری تا پایان آبان به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت 16:14

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایرنا، خلیل عوض زاده اظهارداشت: این میزان تعویض توسط حوزه بهره برداری این شرکت به صورت امانی و در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل‌ خودنگهدار در سیستان و بلوچستان از سال های قبل آغاز شده بود افزود: برنامه تعویض یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر کابل‌های سیمی و فرسوده این استان به خود نگهدار در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی آن به سرعت انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: کابل‌های خودنگهدار از نوع آلومینیوم روکش دار هستند که علاوه بر کاهش هزینه نسبت به سیم‌های مسی، ماندگاری بیشتر شبکه را نیز باعث می‌شود.

وی تصریح کرد: خدمات رسانی مطلوب به مشترکان، افزایش پایداری شبکه، هزینه کمتر اجرا به نسبت سیمی، ضریب ایمنی بالا برای همکاران و شهروندان، کاهش سرقت سیم‌های شبکه، کمک به بهبود فضای مناسب شهری، جمع آوری برق‌های غیرمجاز و جلوگیری از سرقت انرژی، رفع ضعف ولتاژ مشترکان، توجه به مسائل زیست محیطی با حذف شاخه زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات از دیگر مزایای تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است.

عوض زاده انجام این طرح در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان را با توجه به شرایط رطوبتی و فرسایش کابل‌های سیمی مهم عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و فرسودگی سریع تاسیسات و شبکه‌ها در مناطق رطوبتی لزوم اجرای این طرح در این مناطق دو چندان است.

وی افزود: راسک و کنارک به عنوان نخستین شهرستان‌های سیستان و بلوچستان آغاز کننده این طرح بوده و هم‌اینک تمام شهرستان‌های این استان به صورت امانی و روزانه در حال فعالیت و تعویض کابل‌های مسی به خود نگهدار هستند.

تعداد بازدید : 1276

ثبت نظر

ارسال