Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 11 و 51 دقیقه

هزار تُن هیدرات فروردین ماه در آلومینای ایران تولید شد

 هزار تُن هیدرات فروردین ماه در آلومینای ایران تولید شد

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم خراسان شمالی گفت: ۳۵ هزار تن هیدرات (هیدروکسید آلومینیوم) در فروردین ماه جاری در این مجتمع تولید شد.

شنبه 17 اردیبهشت 1401 ساعت 13:23

به گزارش باشگاه آلومینیوم تورج زارع در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شمش آلومینیوم و هیدرات از فرآورده های این شرکت است که ۳۵ هزار تن هیدرات رقم قابل ملاحظه ای است که تولید شد، علاوه بر این سه هزار و ۱۰۰ تن از شمش نیز در این کارخانه تولید شده است.

وی در مورد نحوه گردش مالی آلومینای ایران نیز تصریح کرد: تمامی چرخه مالی این شرکت در داخل خراسان شمالی و در بانک های شهرستان جاجرم انجام می شود و این چرخش مالی کمک زیادی به اقتصاد این خطه می کند.

مدیرعامل مجتمع آلومینای ایران افزود:این شرکت ۲ محصول آلومینا و شمش تولید می‌کند و تنها بخشی از شمس صادر می شود و متناسب با مقدار واردات آند بعنوان محصول مورد نیاز، شمش تهاتر می شود.

وی عنوان کرد: در بخش تولیدات آلومینا نیز ممنوعیت صادرات داریم زیرا تمامی این محصول مورد نیاز کارخانجات داخل است و در داخل کشور به فروش می رسد.

شرکت آلومینا در سال ۱۳۹۸ به کمک دانش فنی انحصاری خود، تولید و عرضه انواع هیدروکسید آلومینیوم ویژه را آغاز کرد که روش تولید این محصول، بر اساس لیسانس انحصاری و سرمایه گذاری شرکت آلومینای ایران، به دانش فنی منحصر به فردی برای ساخت خط تولید جدیدی در کارخانه آلومینای جاجرم، تبدیل شده است.

ایران پس از کشورهایی مثل آلمان، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی، در زمره معدود کشورهای تولید کننده این طیف از مواد، با کیفیت مورد نیاز بازار مصرف، تبدیل شد و افزودن هیدروکسید آلومینیوم به فرمولاسیون کامپاند ها و ترکیب های به کار گرفته شده برای ساخت این نوع محصول ها، باعث ایجاد خواص مختلفی در آنها خواهد شد، به طور مثال هیدرات به عنوان کند سوز کننده اشتعالِ رزین های ترموپلاست (مثل پلی استر، اکریلیک )، لاستیک، رزین های اپوکسی، بورد های الکتریکی، سیم و کابل استفاده می شود.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربه‌فرد و تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور است که این محصول به عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد.

مجتمع آلومینای ایران در شهرستان جاجرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع بوده که در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسیده است.

این مجتمع صنعتی، که قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است، تاکنون سه هزار و ۵۴۰ نفر فرصت شغلی مستقیم داشته است.

تعداد بازدید : 555

ثبت نظر

ارسال