Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 23 و 27 دقیقه

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

راهبردهای 4گانه وزارت صمت

«جهش تولید» جز از مسیر صادرات محقق نمی‌شود/ الزام در همراهی با بخش خصوصی

 راهبردهای 4گانه وزارت صمت

باشگاه آلومینیوم: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در اولین جلسه شورای معاونان این وزارتخانه، گفت: امروز «جهش تولید»، توسعه صادرات و کنترل واردات، مدیریت و تنظیم بازار و تقویت و تعمیق ساخت داخل، راهبردهای کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در این رابطه باید تصمیمات، با هماهنگی و همراهی تشکل‌های تخصصی بخش‌خصوصی و اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف صورت گیرد.

دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 ساعت 11:59

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در مقطع کنونی باید از تمام داشته‌های مرتبط با مدیران، نیروی انسانی و منابع مالی خود استفاده کرده و با تمرکز بر روی اولویت‌های تعریف شده در دوره جدید، حرکت خود را پرقدرت‌تر از گذشته، در راستای حمایت از تولید، تامین و توزیع به موقع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم را ادامه دهد.

ضرورت ارائه آمار و ارقام کمی مرتبط با هدف‌گذاری‌های تولیدی و تجاری

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت ارائه آمار و ارقام کمی مرتبط با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف تولیدی و تجاری، تصریح کرد: آمارهای مرتبط با تولید در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری باید به صورت شفاف و دقیق، تهیه و منتشر شود تا در معرض قضاوت عموم قرار گیرد؛ چراکه در این صورت می‌توان با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن کاستی‌های موجود، در جهت رشد گام‌های جدی برداشت.

مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت همدلی میان تمامی معاونت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیشبرد اهداف مرتبط با «جهش تولید»، اضافه کرد: همان‌طور که امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که نیاز به همدلی تمامی دستگاه‌های حاکمیتی برای اداره کشور دارد، در بدنه وزارتخانه نیز باید همین اتفاق رخ دهد.

وی، جانشین‌پروری را از‌جمله نکات مهم و حائز اهمیت دانست که باید از سوی تمامی معاونت‌های ستادی مورد توجه قرار گیرد.

رسانه‌ها، ابزار حکمرانی شایسته

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید مجدد بر ضرورت توجه به رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای حکمرانی شایسته، عنوان کرد: امروز رسانه‌ها به عنوان ابزارهایی پرقدرت، در اختیار تصمیم‌گیران در سراسر دنیا بوده و به عنوان یک مکمل قدرتمند در کنار سایر ابزارهای مدیریتی ازجمله منابع مالی، منابع طبیعی و منابع انسانی، قابلیت استفاده جهت پیشبرد اهداف سازمان‌ها را دارند؛ به نحوی که باید از تمامی ظرفیت‌های آن‌ها به منظور اطلاع‌رسانی دقیق، سریع و شفاف بهره گرفت که بر این اساس، تمامی مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از این ابزار قدرتمند، در راستای امیدآفرینی و اطلاع‌رسانی فراگیر، دقیق و سریع به ذی‌نفعان بهره گیرند.

مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر و مستقیم بخش‌های مختلف این وزارتخانه با تشکل‌های بخش ‌خصوصی به عنوان حلقه واسط میان دولت و فعالان اقتصادی، یادآور شد: اجرای بسیاری از سیاست‌های تنظیم بازار، به جز همراهی و هماهنگی با اصناف و تشکل‌های بخش ‌خصوصی امکان‌پذیر نیست و بر این اساس، باید ارتباط مستقیم با اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف کشور به صورت مستمر و در راستای اجرای سیاست‌های کلان دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داشته باشد.

چهار راهبرد کلان وزارت صمت

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح راهبردهای کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار توجه به «جهش تولید»، توسعه صادرات و کنترل واردات، مدیریت و تنظیم بازار و تقویت و تعمیق ساخت داخل شد و گفت: اگرچه دولت سیاست‌گذار اصلی است، اما تصمیمات باید با هماهنگی و همراهی تشکل‌های تخصصی بخش‌خصوصی و اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف اتخاذ شود.

مدرس خیابانی، معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کرد تا در تمامی جلسات تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، در عالی‌ترین سطوح حضور یابند و در قالب تعامل با بخش‌خصوصی، نظرات و سیاست‌های دولت را تبیین و نظرات فعالان اقتصادی و بخش‌خصوصی را نیز دریافت نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار احیای کمیته‌ها و شوراهای تخصصی با حضور نمایندگان تشکل‌های مرتبط شد و گفت: برنامه‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص است و باید در دستور کار جدی قرار گرفته و همه امکانات و ظرفیت‌ها برای تحقق آن بسیج شوند.

«جهش تولید» جز از مسیر صادرات محقق نمی‌شود

مدرس خیابانی در پایان خاطرنشان کرد: «جهش تولید» جز از محل توسعه صادرات و توجه به ظرفیت‌های تولید داخلی محقق نخواهد شد؛ ضمن اینکه به موازات آن، باید جلوی هرگونه واردات کالاهای غیرضرور و لوکس را نیز سد کرد.

 

تعداد بازدید : 845

ثبت نظر

ارسال