Fa En دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 23 و 28 دقیقه

به دلیل نبود بودجه؛ طرح مسکن مهر به‌زودی تعطیل خواهد شد

 به دلیل نبود بودجه؛ طرح مسکن مهر به‌زودی تعطیل خواهد شد

عضو کمیسیون عمران مجلس از تعطیلی قریب‌الوقوع طرح مسکن مهر به دلیل فقدان اعتبارات لازم خبر داد.

شنبه 29 مرداد 1390 ساعت 20:38

امین شعبانی نماینده سنندج اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۹۰، ردیف اعتباری خاصی برای مسکن مهر، منظور نشده است و از آنجا که در قانون برنامه پنجم برداشت از صندوق توسعه ملی توسط دولت فقط حدود ۱۰ درصد و آن هم با مجوز مجلس برای امر تولید در نظر گرفته شده، لذا هیچ ردیف بودجه‌ای برای مسکن مهر معین نشده واین طرح راکد خواهد ماند.

وی ادامه داد: دولت در لایحه‌ی بودجه سال ۹۰، هیچ اشاره‌ای به مسکن مهر و محل اعتبارات آن نکرده است از سوی دیگر تنها ردیف بودجه متعلق به سال ۸۶ بود که خط اعتباری مشخصی تعریف نشده و هر ساله تمدید می‌شد با این اوصاف اکنون دولت فاقد منابع مالی لازم شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: دولت ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مهر پیش بینی کرده بود که اکنون به نظر می‌رسد با عدم شناسایی منابع مالی لازم، این طرح راکد خواهد ماند.

وی تصریح کرد: دراساسنامه‌ صندوق توسعه ملی نیز تاکید شده که دولت فقط برای بخش کشاورزی و تولید که منجر به اشتغال زایی می‌شود می‌تواند از این صندوق برداشت داشته باشد از آنجا که در مسکن مهر، پول در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد و طرحی اشتغال‌زا محسوب نمی‌شود لذا نمی‌توان به برداشتی از آن دلخوش بود.

شعبانی از عملکرد فعلی مسکن مهر در برخی استان‌ها نظیر کردستان انتقاد کرد و گفت: مقرر شده بود که با حداقل دریافتی، مسکن مهر در اختیار متقاضیان قرار گیرد ولی با احتساب برخی موارد نظیر هزینه‌ دفترخانه، تعاونی، انشعاب آب و برق و … هر واحد بین ۳۸ تا ۴۰ میلیون تومان برای متقاضیان تمام می‌شود.

نماینده مردم سنندج خواستار شفاف‌سازی بیشتر در خصوص عملکرد صندوق مهر و پیمانکاران آن شد.

تعداد بازدید : 888

ثبت نظر

ارسال