Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 56 دقیقه

"بنیانگذار مجتمع آلومینیوم جنوب" درگذشت

پیامهای تسلیتی مدیران ارشد کشوری و فعالان در عرصه صنعت کشور

 "بنیانگذار مجتمع آلومینیوم جنوب" درگذشت

اکبر ترکان که در دولت اول دکتر روحانی، سمت مشاور عالی رییس جمهوری را داشت و دبیر پیشین شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی نیز بود، در ساعات آغازین روز 26 اردیبهشت ماه درگذشت.

دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 ساعت 11:48

اکبر ترکان که در سابقه فعالیتهای اقتصادی و صنعتی اش نقش موثر و ارزشمند در تاسیس مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) را داشته و می‌توان آن را به عنوان آخرین یادگار از اقدامات ارزشمند در توسعه صنعت کشور و همچنین اشتغالزایی وی دانست، دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی دولت تدبیر و امید و همچنین وزیر دفاع دولت اول مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز بوده است.

در این زمینه مدیران ارشد کشوری و فعالان در عرصه صنعت کشور پیامهای تسلیتی را برای ایشان نوشته اند که در ادامه می آید:

پیام دکتر حسن روحانی رییس جمهور

ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و پرتلاش و یار صدیق دولت تدبیر و امید، مرحوم مهندس اکبر ترکان، باعث تاثر و تالم فراوان شد.

این مدیر توانمند و دلسوز، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور فعال و موثر در مناصب مختلف و مهم خدمتگزاری، منشا خدمات فراوانی شد و کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت که در یادها باقی خواهد ماند.

روحانی در این پیام تسلیت با تجلیل از همدلی‌ها و همراهی‌های صادقانه وی با نظام و دولت به ویژه در جایگاه دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و مشاور عالی رییس جمهوری، مصیبت فقدان این انسان خدوم را به خانواده مکرم و عموم دوستداران وی تسلیت گفت و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و تسلی مسالت کرد.

پیام تسلیت وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو

درگذشت مهندس ترکان، این شخصیت خدمتگذار و پرتلاش در راه توسعه کشور را خدمت خانواده محترم ایشان، مقامات و مدیران همکار آن زنده یاد، تسلیت عرض می کنم.

تلاش بی وقفه آن مرحوم در فعال سازی و به نتیجه رسیدن بزرگ ترین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور (سالکو) در دوران تحریم، مایه افتخار و یادگار آن شخصیت بزرگوار است.

فقدان آن عزیز از دست رفته را به تمامی خدمتگزاران و مهندسان کشور تسلیت عرض می کنم. خداوند روح ایشان را قرین رحمت بیکران خویش گرداند.

پیام تسلیت دکتر محمدتقی صالحی رئیس مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران

مرحوم اکبر ترکان شخصیت و مدیر برجسته‌ای بودند که با تلاش بی وقفه و عملگرایی نمونه بارزی از مدیریت پیشرو بودند که منشا خدمات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف بودند.

آخرین یادگار ایشان مجتمع آلومینیوم جنوب با تکنولوژی برتر و ظرفیت بالا در منطقه‌ای مناسب ایجاد شد و اهمیت قضیه زمانی مشخص می‌گردد که این مجتمع در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان به ثمر نشست.

اینجانب با کمال تأسف و تأثر، ضایعه درگذشت این بزرگمرد را به مردم شریف ایران به ویژه فعالان عرصه صنعت کشور، خانواده محترم ایشان، مدیران مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب تسلیت می‌گویم و از درگاه الهی برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و آشنایان ایشان صبر جمیل آرزو دارم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

پیام تسلیت امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

مرحوم ترکان؛ الگوی روشن مدیریت انقلابی و پیشرو در عرصه های مختلف

 انا لله و انا الیه راجعون

 از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

مرحوم اکبر ترکان از بزرگ مردان نامداری است که عمر پربرکت خویش را به معنای واقعی در راه اعتلا، پیشرفت و آبادانی میهن عزیز اسلامی صرف کرده و منشاء خدمات ارزشمندی برای این آب و خاک شد.

توانمندی، احساس مسئولیت، تعهد، دانش و منش اخلاقی در کنار شهامت و عملگرایی او می تواند الگوی روشنی از مدیریت انقلابی و پیشرو در عرصه های مختلف قلمداد شود.

گستره فعالیت ها و اقدامات اثرگذار و متنوع آن مرحوم در حوزه های مختلف سیاست، اقتصاد، آموزش، عمران، صنعت و حتی ورزش، باقیات صالحات وی و الهام بخش تمام مردان و زنانی است که دل در گرو عشق وطن و خدمت به مردم عزیز کشور اسلامی نهاده اند.

ضایعه درگذشت این بزرگمرد را به مردم شریف ایران به ویژه جامعه فعالان عرصه صنعت تسلیت عرض نموده، غفران و رحمت الهی را برای روح آن عزیز از درگاه ایزد متعال مسئلت دارم.

پیام تسلیت مهدی کرباسیان رئیس سابق ایمیدرو

درگذشت دوست عزیز مهندس اکبر ترکان انقلابی صادق و مومن و دلسوز مردم و کشور را به خانواده محترم ودوستان و کلیه علاقمندان به توسعه و سربلندی ایران تسلیت می‌گویم.

افتخار آشنایی و دوستی ما از سال ۱۳۶۲ در دوران استانداری هرمزگان شروع و در وزارت و نفت و ایمیدرو ادامه یافت، در تمام ۴۰ سال همیشه به مردم و توسعه کشور در تمام سمت ها فکر و تلاش می‌کرد، آخرین ملاقات ما هفته قبل از رمضان دلسوزانه به توسعه کشور گذشت.

آخرین یادگار او کارخانه آلومینیوم جنوب بود، که تلاش و پیگیری او ۳۰۰ هزارتن به ظرفیت آلومینیوم کشور اضافه کرد. خداوند رحمتش کند، حیف شد.

پیام تسلیت غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل  شرکت سرمایه گذاری صدر تامین

بسم الله الرحمن الرحیم

و بشرالصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون (سوره بقره آیه ۱۶۹)

"و بشارت ده صابران را آنان که هر گاه مصیبت و گرفتاری برایشان روی دهد، می گویند: ما از خداییم و به سوی او باز می گردیم. "

اینجانب از طرف خانواده بزرگ صدر تامین درگذشت "جناب آقای دکتر اکبر ترکان، همسر مهربان، پدری دلسوز، خدمتگزار ملت، دلسوز جامعه و وفادار به ایران عزیز" را صمیمانه تسلیت می گویم.

برای شما و دیگر سوگواران شکیبایی و طول عمر آرزومندیم و از پروردگار بخشنده و مهربان درخواست می کنیم روح بلند و بهشتی"جناب آقای دکتر اکبر ترکان" را با حضرت ابالفضل العباس(ع) محشور و در جوار ملکوتی و دریای بیکران رحمتش به آرامش رساند.

پیام تسلیت احسان انصاری  مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد

«انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت پیشکسوت و چهره اثرگذار در اعتلای صنعت کشورمان شادروان دکتر اکبر ترکان مایه تأسف و تأثر اینجانب و همکارانم شد.

خدمات ارزشمند این دولتمرد وارسته و خدمتگزار در عرصه‌های مختلف اشتغال‌زایی در نقاط مختلف کشور بویژه نقش موثر و ارزشمند او در تاسیس مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) برگ زرینی است که نزد خداوند منان ماجور خواهد بود.

در کنار اقدامات گران‌قدر و اثرگذار این چهره پرآوازه و سازندگی در بخش صنعت و تولید، چشم انداز و برنامه مهمی برای ارتقای صنعت آلومینیوم کشور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ترسیم و مجدانه پیگیری کرد، اگر چه فقدان این مدیر مسئولیت‌شناس جامعه صنعتی کشور را از بهره‌مندی بیشتراز دانش و رهنمودهای وی محروم ساخت اما این مسیر توسط هزاران مدیر و صنعتگر باورمند به ایده‌های هوشمندانه وی با عزمی استوار در نوردیده می‌شود.

اینجانب به نیابت از هیئت مدیره و فعالان در منطقه راهبردی ویژه اقتصادی لامرد با کمال تأسف و تأثر، صمیمانه فقدان این تلاشگر حوزه تولید و صنعت را به خانواده محترم ایشان، مدیرعامل و هیئت مدیره مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و جامعه صنعت و معدن کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و دوستداران ایشان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.

 

 

 

تعداد بازدید : 747

ثبت نظر

ارسال