Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 40 دقیقه

یارانه با توجه به شرایط اقلیمی استان‌ها تخصيص يابد

یارانه با توجه به شرایط اقلیمی استان‌ها تخصيص يابد

زمانیکه کشاورزان مشکلات خود را با مسئولان در میان می‌گذارند،مسئولان از واردات محصولات به عنوان تهدید علیه کشاورزان استفاده و کشاورزان را واداربه سکوت می‌کنند/لاریجانی خواستار پیگیری وزرای کشاورزی،بازرگانی، نیرو و نفت شد. .

شنبه 21 اسفند 1389 ساعت 22:56

رییس قوه مقننه در دیدار با نمایندگان کشاورزان و دامدارهای استان قم با تأکید بر توجه بیشتر وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بازرگانی، نفت و نیرو به مشکلات کشاورزان و دامداران، گفت: هر استان باید با توجه به شرایط اقلیمی خود از یارانه برخوردار شود.
به گزارش ايلنا در این جلسه كه روز گذشته در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، یکی از کشاورزان در بیان مشکلات این قشر گفت: در تمامی کشورهای پیشرفته، شاهد حمایت همه جانبه دولت از کشاورزان هستیم و بسیاری از هزینه‌های تولید را دولت متقبل می‌شود و اين همان نکته‌ای است که در ایران به آن توجه کافی نمی‌شود و متاسفانه حضور دلال‌ها در کشاورزی یکی از مشکلاتی است که فعالیت این گروه را مختل کرده است.
در ادامه یکی دیگر از کشاورزان تصریح کرد: پول یارانه شیر در اختیار وزارت بازرگانی قرار نگرفته است، به همین دلیل کارخانه‌های تولید شیر از اول فرودین ماه سال آینده امکان خرید شیر از دامپروران را نخواهند داشت. در صورت عدم پیگیری مناسب دولت، به دلیل عدم تخصیص یارانه شیر، شاهد بروز مشکل حادی در فروردین ماه سال آینده خواهیم بود.
یکی دیگر از حاضرین در خصوص مشکلات کشاورزی و دامداری استان قم، گفت: استان قم در زمینه هزینه بالای انرژی بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها، عدم دریافت یارانه شیر، عدم تناسب قیمت محصولات تولیدی با نرخ تورم، با مشکلات بسیاری مواجه است.
در ادامه این نشست نماینده دامداران نیز به ارائه نظرات خود پرداخت و افزود: بسیاری از کارخانه‌های تولید شیر به دلیل عدم تخصیص یارانه شیر، توان ادامه فعالیت ندارند و با ورشکستگی مواجه شده‌اند، چند کارخانه هم به طور رسمی اعلام کرده‌اند که از اول فروردین ماه به دلیل مشکلات مادی و عدم تخصیص یارانه، امکان خرید شیر از تولید کنندگان را نخواهند داشت.

یکی از کشاورزان هم به انتقاد از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی پرداخت و گفت: زمانیکه کشاورزان مشکلات خود را با مسئولان در میان می‌گذارند، مسئولان از واردات محصولات کشاورزی به عنوان تهدیدی علیه کشاورزان استفاده و کشاورزان را وادار به سکوت می‌کنند.
دراین جلسه که معاون وزیر کشاورزی نیز در آن حضور داشت، گزارشی از عملکرد وزیر کشاورزی در جهت حل مشکلات کشاورزان ارائه کرد.

لاریجانی نیز در پایان قول پیگیری رفع این مشکلات داد و خواستار پیگیری وزرای جهادکشاورزی، بازرگانی، نیرو و نفت برای حل این مشکلات شد.

تعداد بازدید : 1235

ثبت نظر

ارسال