Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 9 و 23 دقیقه

گزارش ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه های بدون سند شهرداری تهران در دوره احمدی نژاد در کشوی میز چمران

گزارش ۳۲۰ میلیارد تومان هزینه های بدون سند شهرداری تهران در دوره احمدی نژاد در کشوی میز چمران

یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 17:58

گفت وگویی با محمدعلی نجفی، عضو شورای شهر تهران انجام داده است.در بخشی از این گفت وگو آمده است:

*پیگیری برای قرائت گزارش هزینه‌های بدون سند شهرداری تهران طی سال‌های 82 تا 84کماکان بدون نتیجه مانده است و تا زمانی‌که آن موضوع مشخص نشود هیچ گزارش حسابرسی دیگری را جدی نمی‌گیرم.

*متاسفانه گزارش پرونده 320 میلیارد تومانی با وجود پیگیری‌هایی که توسط من و برخی دیگر از اعضای شورا انجام دادیم، در دستور کار شورا قرار نگرفته است. نمایندگان شورای شهر و شهردار تهران در کمیته بررسی مدعی هستند این گزارش در اختیار رییس شوراست و آقای چمران اجازه طرح آن را در شورا نمی‌دهد.

*تا زمانی‌که مسائل به این روشنی مثل استفاده نابجا از 320 میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران در آن سه سال، مورد بررسی قرار نگیرد، نباید چندان سایر گزارش‌های حسابرسی شورای شهر را جدی گرفت.

* 320 میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران صرف برنامه‌هایی شده که به تصویب نرسیده و شاید بخش عمده‌یی از این برنامه‌ها ارتباطی به کار قانونی شهرداری نداشته است..تشکیل کمیته 3 نفره برای بررسی این موضوع در پی مطرح شدن پی در پی موضوع در شورا بود و در نهایت آقای بیادی به عنوان نماینده شورای شهر تهران، آقای پورزرندی نماینده شهرداری و نماینده حسابرسی این کمیته را تشکیل دادند. آن کمیته بعد از چند ماه بررسی گزارش خود را ارایه داد و این گزارش پیش رییس شورا آمد. قرار بود این گزارش در صحن شورا قرائت شود که اگر در این 320 میلیارد تومان سوءاستفاده‌های جدی وجود داشته و موارد هزینه‌یی برخلاف مصالح تهران و شهرداری تهران بوده، اعاده شود و حق مردم و شهروندان تهرانی بازپس گرفته شود که این گزارش همچنان بلاتکلیف است...اگر رقم 320 میلیارد تومان آن زمان را بخواهیم به نرخ امروز محاسبه کنیم، نزدیک به سه برابر می‌شود و رقمی که به دست می‌آید چیزی حدود یک‌سوم رقم اختلاس اخیر، یعنی یکهزار میلیارد تومان است...

تعداد بازدید : 776

ثبت نظر

ارسال