Fa En یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ساعت 10 و 38 دقیقه

کد پستی مندرج در کارت ملی ،ملاک ارائه خدمات دولتی است

کد پستی مندرج در کارت ملی ،ملاک ارائه خدمات دولتی است

دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند در تمامی فعالیت‌ها، کد پستی مندرج در پشت کارت شناسایی ملی را به عنوان مستند نشانی صاحب کارت ملاك قرار دهند.

شنبه 1 مرداد 1390 ساعت 21:12

دستگاه‌های اجرایی مکلفند در تمامی فعالیت‌های اداری و انتظامی ترتیبی اتخاذ کنند تا با ملاک عمل قرار دادن کد پستی مندرج در پشت کارت شناسایی ملی به عنوان مستند نشانی صاحب کارت ، اسناد و مدارک صادر شده را به نشانی آنان ارسال و یا خدمات را در محل کد پستی مطابق کارت شناسایی ملی ارایه کنند.
معاون اول رئیس جمهوري بخشنامه‌ای ابلاغ کرد که بر اساس آن، دستگاه‌های اجرایی مکلفند در تمامی فعالیت‌های اداری و انتظامی ترتیبی اتخاذ کنند تا با ملاک عمل قرار دادن کدپستی مندرج در پشت کارت شناسایی ملی به عنوان مستند نشانی صاحب کارت ، اسناد و مدارک صادر شده را به نشانی آنان ارسال و یا خدمات را در محل کد پستی مطابق کارت شناسایی ملی ارایه کنند.
بر اساس این بخشنامه ، کارت شناسایی ملی به عنوان سند شناسایی اتباع ایرانی محسوب شده و دارنده کارت مکلف است در صورت تغییر محل سکونت خود ،در اولین فرصت مراتب را به ثبت احوال اطلاع دهد.
بر این اساس ،دولت به منظور امکان دستیابی به آمار ،اطلاعات و تحولات جمعیتی در سطح کشور ، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده است در تمامی فعالیت‌های اداری و انتظامی ترتیبی اتخاذ کنند تا با ملاک عمل قرار دادن کد پستی مندرج در پشت کارت شناسایی ملی به عنوان مستند نشانی صاحب کارت ، اسناد و مدارک صادر شده را به نشانی آنان ارسال و یا خدمات را در محل کد پستی مطابق کارت شناسایی ملی ارایه کنند.
بر این اساس ،سازمان ثبت احوال کشور مکلف است زمینه اعلام تغییر نشانی را از طرق مختلف و ترجیحا به صورت الکترونیکی فراهم کرده و اطلاع رسانی کافی را در این خصوص انجام دهد.
این بخشنامه در تاریخ 27/4/1390 از سوی محمد رضا رحیمی ،معاون اول رئیس جمهوري برای اجرا به وزارتخانه ها ،موسسات دولتی و استانداریهای سراسر کشور ابلاغ شده است.

 

تعداد بازدید : 929

ثبت نظر

ارسال