Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 17 و 17 دقیقه

کارتهای هوشمند نسل جدید جایگزین کار‌تهای سوخت

کارتهای هوشمند نسل جدید جایگزین کار‌تهای سوخت

دوشنبه 9 خرداد 1390 ساعت 1:12

کارت‌های هوشمند سوخت موجود قرار است با هدف سهولت مدیریت و ارتقای امنیت به مرور با کارت‌های هوشمند جدید تعویض شود.
به گزارش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر،محسن روحانی، مدیر سامانه هوشمند سوخت در گفت و گو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر تصریح کرد: با هدف از بین بردن انحصار و قطع وابستگی به یک تولیدکننده خاص، استفاده از کارت هوشمند سوخت نسل جدید در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران قرار گرفته است و کارت های جدید، قابلیت های بیشتری نسبت به کارت کنونی دارد.
به گزارش شانا، کارت هوشمند سوخت از ابتدا با هدف مدیریت توزیع و مصرف فرآورده های بنزین، سپس نفت گاز مورد استفاده قرار گرفت، هم اکنون مدیریت توزیع گازمایع (ال پی جی) در بخش حمل و نقل نیز از طریق کارت هوشمند سوخت نیز امکان پذیر است.
کارت های هوشمند سوخت موجود بر اساس یک سیستم عامل خاص طراحی و از یک تولید کننده مشخص تامین شده است، این در حالی است که نسل جدید کارت های هوشمند بر اساس استاندارد بین المللی طراحی و از هر تولید کننده ای خریداری می شود و به این ترتیب انحصار خرید این کارت ها از یک تولید کننده مشخص شکسته خواهد شد.
با توجه به طراحی کارت های سوخت جدید بر اساس سیستم عامل جدید، این کارت ها امکانات بیشتر و خدمات دهی بهتری نسبت به کارت های موجود دارند و برخی محدودیت های کارت های سوخت موجود را نخواهند داشت. نرم افزاهای کارت های سوخت موجود از سوی یک شرکت خارجی تهیه و نصب شده است و شرکت های ایرانی نیز در حال انجام اقدام هایی برای تولید این کارت ها هستند.
هم اکنون حدود 19 میلیون کارت هوشمند سوخت عرضه بنزین و نفت گاز در کشور فعال است که این کارت ها به مرور با کارت های جدید تعویض خواهد شد.
همزمان با آغاز پروژه سهمیه بندی بنزین کشور، نخسیتن سامانه هوشمند سوخت در تیر 1386 در کشور کار خود را شروع کرد و در مرداد 1389 مرکز سامانه جدید هوشمند سوخت با هدف گسترش روند جابه جایی اطلاعات سوختی در شرکت ملی پخش راه اندازی شد.
سامانه جدید هوشمند سوخت کشور با ظرفیت انجام 20 میلیون تراکنش از ویژگی های قابل توجه مخابراتی، امنیتی و اطلاعاتی برخوردار است و با راه اندازی مرکز جدید سامانه هوشمند سوخت امکان خدمات رسانی مطلوب به بیش از 20 میلیون مصرف کننده، همزمان در سراسر کشور فراهم شده است.

تعداد بازدید : 1293

ثبت نظر

ارسال