Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 54 دقیقه

پیشنهاد ترور فرماندهان سپاه در مجلس نمایندگان آمریکا

پیشنهاد ترور فرماندهان سپاه در مجلس نمایندگان آمریکا

چرا آنها (فرماندهان سپاه) را نکشیم؟ آنها حدود یک هزار آمریکایی را کشته اند. چرا برای کشتن آنها اقدام نکنیم؟ پیشنهاد من انجام عملیات های سری و محرمانه علیه ایران است.

یکشنبه 8 آبان 1390 ساعت 22:21

شماری از کارشناسان ارشد آمریکایی در نشست کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان این کشور پیشنهاد ترور فرماندهان ارشد سپاه ایران را مطرح کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کارشناسان ارشد نظامی آمریکا پیشنهاد داده اند در واکنش به آنچه آن را تلاش ایران برای ترور سفیر سعودی در واشنگتن توصیف کردند، آمریکا هم به اجرای عملیات های تروریستی علیه مسئولان و فرماندهان ارشد سپاه روی آورد.

ایران بارها اتهام آمریکا درباره تلاش برای ترور سفیر سعودی در واشنگتن را رد کرده است.

همچنین منصور ارباب سیر متهم ردیف اول این ماجرا نیز که در آمریکا بازداشت است در نخستین جلسه دادگاه ، اتهامات علیه خود را نپذیرفت.

"جک کین" فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا روز چهارشنبه درسخنانی در نشست کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا گفت:" چرا آنها (فرماندهان سپاه) را نکشیم؟ آنها حدود یک هزار آمریکایی را کشته اند. چرا برای کشتن آنها اقدام نکنیم؟ پیشنهاد نمی کنم که اقدام نظامی (علیه ایران) انجام شود بلکه پیشنهاد من انجام عملیات های سری و محرمانه علیه ایران است."

وی افزود: "باید علیه آنها، فشار زیادی اعمال شود. اگر جامعه بین الملل نمی خواهد چنین اقداماتی را انجام دهد ما می توانیم بدون جامعه بین الملل چنین اقداماتی را انجام دهیم."

مقامات ایرانی قبل از این در اظهار نظرهای متعدد، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به برنامه ریزی و اجرای عملیات های تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ایرانی متهم کرده بودند.

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا هم گفته اند که هیچ اقدامی را علیه ایران، بعید نمی دانند ولی از موافقت با پیشنهاد کین درباره ترور فرماندهان سپاه، طفره رفتند.

"رویل مارک گیریشت" جاسوس سابق سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سی آی ای) و کارشناس فعلی مرکز دفاع از دموکراسی ها در آمریکا هم دراین نشست کمیته مجلس نمایندگان گفت:" سپاه از همان منطق آمریکایی ها پیروی نمی کند. سپاه را نمی شود ترساند مگر اینکه یکی از آنها را کشت. باید فرماندهان سپاه قدس را کشت."

وی افزود: "قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بسیار سفر می کند. اقدام کنید و تلاش کنید او را دستگیر کنید یا بکشید. ما به فرماندهان سپاه قدس که در 30 سال گذشته افرادی از آمریکا را کشته اند اجازه می دهیم آزاد باشند. چرا آنها را نکشیم . ما افراد دیگری که سازمان های ترویستی فعال ضد آمریکا را مدیریت می کنند، به قتل می رسانیم.

او ادامه داد: دولت آمریکا باید حملات محدودی را در اینترنت علیه منافع نظامی و اقتصادی معین در ایران داشته باشد و منابع مالی سپاه را توقیف کند.

"پیتر کینگ" نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیته امنیت داخلی در مجلس نمایندگان آمریکا هم ماجرای ترورسفیر سعودی را "اعلام جنگ علنی تهران به آمریکا" دانست و گفت : نباید هیچ اقدامی را در برابر ایران، بعید دانست.

تعداد بازدید : 884

ثبت نظر

ارسال