Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 23 دقیقه

پس از رسوایی اخلاقی؛ این بار فساد بزرگ مالی! كلاه برداري بي بي سي فارسي از بيوه شاه سابق

پس از رسوایی اخلاقی؛ این بار فساد بزرگ مالی! كلاه برداري بي بي سي فارسي از بيوه شاه سابق

صادق صبا نيز دست به كار شده و با استفاده از روابط باندي خويش؛ توليد مستند را به يك باند خارج از بي بي سي واگذار مي كند

>

دوشنبه 30 آبان 1390 ساعت 0:15

صادق صبا نيز دست به كار شده و با استفاده از روابط باندي خويش؛ توليد مستند را به يك باند خارج از بي بي سي واگذار مي كند حال آن که مستندي كه توليد مي شود بسيار ضعيف؛ ابتدايي و به نوعي «ضد تبليغ» از كار در مي آيد و بنگاه بي بي سي با اصرار و تكرار تلاش مي كند توليد فيلم را به يك مستند ساز مستقل نسبت دهد و نقش خود را در توليد آن منتفي اعلام نمايد!

گرچه همواره شاهد اقدامات و تلاش های شبانه روزی به اصطلاح حرفه ای بی بی سی فارسی برای فریب مردم هستیم، اما این بار گذشته از بسیاری حواشی رنگارنگ کارکنان این مجموعه، اطلاعاتی به دست خبرنگار بولتن نیوز رسیده که از کلاهبرداری بزرگ آن هم از بیوه شاه مخلوع یعنی فرح پهلوی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، بازديد بيوه 75 ساله محمدرضا پهلوي از بي بي سي فارسي به يك كلاه برداري جنجالي انجاميده و داستان جالبی را بر اساس خوش خیالی های صادق صبا، فرح دیبا و مجموعه مستند سازان مرتبط با بی بی سی بوجود آورده است.

داستان از این جا آغاز می شود  که در صورتی بنگاه سلطنتي انگلستان به بیوه شاه سابق اجازه بازدید از بی بی سی فارسی را می دهد که این بازدید و حواشی آن محرمانه بماند و  این شرط مورد موافقت فرح ذیبا قرار می گیرد، اما این ماجرا آن طور که انتظار می رفت تمام نمی شود.

چرا که خودنمايي فرح ديبا و طبع آزمند صادق صبا (مدير بي بي سي فارسي ) موجب بروز دردسر بزرگي شد و به کلاهبرداری مالی ختم شد.

اطلاعات دریافتی از محافل نزديك به بيوه محمدرضا پهلوی حاكي است، كه فرح ديبا در جريان بازديد از بی بی سی، پيشنهاد مي كند در قبال پرداخت دو ميليون دلار به بنگاه خبر پراكني بي بي سي؛ تحت عنوان «کمك به گسترش اطلاع رساني درايران(!)»؛ بنگاه سلطنتي بي بي سي فيلم مستندي از زندگي ملکه سابق توليد و پخش نمايد.

صادق صبا كه از اين پيشنهاد وسوسه شده بود؛ پنهاني از پيرزن مي خواهد كه مبلغ مورد نظر را مستقيم به خودش بپردازد نا علاوه بر اجابت خواسته وی یعنی تولید فیلم مستند از زندگی فرح دیبا و پخش فيلم مورد نظر، هر از گاهی نیز خبر و تصويري از فرح پهلوی را پخش کند و به بهانه در پيش بودن شصتمين سالگرد سلطنت ملكه انگليس؛ تصاويري از فرح ديبا در كنار ملكه انگلیس پخش شود!

در این میان چانه زني مختصري بين آنها به عمل مي آيد و در نهایت توافق مي شود كه فرح ديبا مبلغ دويست هزار پوند به عنوان پيش پرداخت به مدیر بخش فارسی بی بی سی بپردازد و اضافه مي كند که در صورت تحقق وعده او؛ دويست هزار پوند ديگر نيز خواهد پرداخت که البته براي خالي نبودن عريضه؛ مبلغ ديگري را نيز به طور رسمی به بنگاه بهايي – صهيونيستي بي بي سي اهداء مي كند تا موجب شك مسئوولين بي بي سي جهاني به صادق صبا نشود.

 

 بنابر این گزارش، صادق صبا نيز دست به كار شده و با استفاده از روابط باندي خويش؛ توليد فیلم مستند را به يك باند خارج از بي بي سي واگذار مي كند حال آن که مستندي كه توليد مي شود بسيار ضعيف؛ ابتدايي و به نوعي «ضد تبليغ» از كار در مي آيد و بنگاه بي بي سي با اصرار و تكرار تلاش مي كند توليد فيلم را به يك مستند ساز مستقل نسبت دهد و نقش خود را در توليد آن منتفي اعلام نمايد.

اين وضع بر بيوه محمدرضا بسيار گران تمام مي شود و در شرايطي كه از عملكرد صادق صبا بسيار خشمگين بوده؛ مدير بي بي سي فارسي در تماسی با وی مابقي مبلغ مورد توافق (دويست هزار پوند دوم) را مطالبه مي كند! که بیوه پهلوی ضمن امتناع از پرداخت مبلغ؛ دغل بازي و كلاشي هاي صادق صبا را در برخي محافل خصوصي خويش مطرح مي نمايد و اين وضعيت مناقشه اي پنهان بين صادق صبا؛ باند توليد كننده فیلم مستند و بيوه محمدرضا به وجود آورده است که به گوش مسئولان ارشد این بنگاه سخن پراکنی رسیده است و در تلاش هستند رسوایی به وجود آمده را به نوعی مخفی نمایند.

گفتنی است، صادق صادق ن‍‍‍‍‍‍ژاد (معروف به صبا) اخيرا به دليل تجاوز به يكي از مجريان زن بي بي سي فارسي (به نام پونه.ق) و شكايت آن زن؛ با يك رسوايي اخلاقي گسترده درگير بوده كه با وساطت برخي محافل ضد انقلاب مقيم انگليس (براي حل بحران به وجود آمده) همراه شد و اكنون پيش از فرو نشستن آن بحران؛  رسوايي دیگری گریبان صادق صبا را گرفت و این بار کلاهبرداری مالي آن هم از فرح پهلوی،  نتیجه کار صادق صبا بوده است. به  نظر می رسد که صادق صبا و تیم مدیریت بی بی سی فارسی بیش از اندازه مغرور شده اند و خود را مهم تلقی می کنند زیرا علاوه بر ظلم به کارکنان زیر دست خود و تجاوز به زنان، کلاهبرداری از فعالان سیاسی و چهره های شناخته شده را نیز جایز می دانند

حال باید دید که صادق صبا چگونه با اپوزیسیون خارج نشین و هواداران  فرح دیبا مواجه خواهد شد و چه جوابی برای کارکنان و مدیران بی بی سی خواهد داشت.  

شایان ذکر است، بولتن نیوز آمادگی دارد بعنوان یک رسانه (مانند خبر منتشره درباره روزنامه شرق) توضیحات احتمالی افراد مورد اشاره در خبر را منتشر نماید تا حقایق هرچه بیشتر برای اذهان عمومی پدیدار شود. حال باید دید که صادق صبا چه توضیحی در این زمینه دارد. تا مشخص شود چه کسانی مدعی کار حرفه ای، اطلاع رسانی بی طرفانه و حقوق بشر هستند و برای مردم ایران دلسوزی می کنند و چه کسانی از هر فرصتی برای منفعت شخصی خود بهره می برند و در این راه به هیچ قاعده اخلاقی، سیاسی، انسانی و... معتقد نیستند.

مطمئنا کسانی که عمر خود را در سوء استفاده از هر واژه سیاسی و اخلاقی و انسانی صرف کرده اند و از هر امکانات  و فرصت مالی و اقتصادی برای سیراب کردن طمع خود استفاده کرده اند، هر جا که باشند طبل رسوایی را به صدا در می آورند و تشتشان از پشت بام خواهد افتاد ودر آن زمان هم همسایه ها و هم کارکنان متعصب آنها متوجه خواهند شد که چه کسانی مدیریت چنین مجموعه هایی را به دست گرفته اند.

کارکنان و عوامل همکار بی بی سی درآینده روزهایی را تجربه خواهند کرد که نه تنها بابت مزدوری بیگانگان، خبرسازی و حاشیه سازی علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، باید توضیح بدهند که چرا به دروغ پراکنی و ماجراجویی و براندازی در چارچوب فعالیت های به اصطلاح حرفه ای مشغول بوده اند، بلکه با وجدان خود دست به گریبان خواهند بود که چرا فرصت سوء استفاده اخلاقی، مالی، انسانی و... را به فرصت طلبانی مانند صادق صبا داده اند و چرا در محیطی مشغول به کار بوده اند که برخی کارکنان آن به زیرآب زنی، حاشیه سازی، دشمنی و فرصت طلبی مشغولند و روزهای تیره را برای همکاران خود ایجاد می کنند

تعداد بازدید : 1677

ثبت نظر

ارسال