Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 17 و 46 دقیقه

وقفه در عبور هواپیمای صدر اعظم آلمان به دلیل مشکل فنی بود

وقفه در عبور هواپیمای صدر اعظم آلمان به دلیل مشکل فنی بود

چهارشنبه 11 خرداد 1390 ساعت 21:31

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: وقفه در عبور هواپیمای صدراعظم آلمان فقط به دلیل یک مشکل فنی بوده است.
مشکل بوجود آمده در مورد ایجاد وقفه در پرواز خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای عبور از فضای جمهوری اسلامی ایران تنها ناشی از یک مشکل فنی بوده است که بلافاصله مرتفع گردید و پرواز مذکور توانست به مسیر خود ادامه دهد.
مهمانپرست در ادامه واکنش به خبر مربوط به عبور هواپیمای حامل صدراعظم آلمان افزود: مجوزهای لازم برای عبور هواپیمای حامل خانم مرکل صدراعظم آلمان از فضای جمهوری اسلامی ایران از قبل و به موقع صادر و به اطلاع سفارت آلمان در تهران رسیده بود.

درصورتيكه وب سایت فارسی دویچه وله نوشت:

ایران به هواپیمای حامل آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اجازه عبور از حریم‌هوایی را نداد. خانم مرکل که با هواپیمای دولتی به مقصد هند در راه بود.

به گفته منابع دولتی آلمان، در عصر دوشنبه (۹ خرداد / ۳۰ مه) اجازه پرواز گرفته شده بوده است. منابع دولتی ایران صدور مجوز برای این پرواز را تکذیب می‌کنند.

در بامداد سه‌شنبه (یک و سی‌دقیقه) سرنشینان هواپیمای دولتی آلمان با نام "کنراد آدناوئر" متوجه می‌‌شوند که پرواز مستقیم آنان به دهلی‌نو با مشکل مواجه شده است.

خلبانان پس از جر و بحث‌های شدید با مرکز کنترل هوایی ایران مجبور به دور زدن و بازگشت به حریم هوایی ترکیه می‌شوند. گفته می‌شود، مرکز کنترل هوایی ایران پس از چندی از گفت‌‌وگو با خلبانان آلمانی سرباز زده است.

تنها پس از یک ساعت مذاکره میان وزارت امور خارجه آلمان با مقامات ایرانی با میانجیگری ترکیه، سرانجام مجوز پرواز صادر شده است.

 

تعداد بازدید : 1772

ثبت نظر

ارسال