Fa En شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 41 دقیقه

وضعیت اسفبار زنان در گروهك منافقین

وضعیت اسفبار زنان در گروهك منافقین

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه با ارسال نامه ای به میشل بشلت رییس نهاد زنان سازمان ملل، وضعیت زنان عضو گروهك تروریستی منافقین را اسفبار توصیف كرد. وضعیت زنان در گروهك منافقین اسفبار است

چهارشنبه 16 آذر 1390 ساعت 18:50

به گزارش آفاق به نقل از پایگاه خبری انجمن دوستداران عدالت، در نامه این انجمن غیردولتی به میشل باشلت آمده است: به رغم تمامی تلاش های انجام شده، امروزه زنانی هستند كه صرفا به خاطر زن بودن مورد تبعیض و خشونت قرار می گیرند. در این راستا به ویژه نگرشی كه برخی از فرقه ها نسبت به زنان دارند منشاء شكل گیری بدترین نوع تبعیض و ظلم بر علیه زنان است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه تصریح كرد: در این میان گروهك منافقین به تایید بسیاری از اسناد و گزارش های بین‌المللی (بولتن اداره امنیت فدرال آلمان 2003، اف بی آی 2004، دیده بان حقوق بشر 2005، موسسه تحقیقاتی رند 2009، گزارش وزارت خارجه آمریكا 2009، گزارش سال 2010 حقوق بشر در عراق و . . . ) و همچنین سخنان اعضای جدا شده این گروهك به عنوان یكی از بدترین ناقضان حقوق زنان شناخته شده است.

این انجمن بر ضرورت توجه مسوولان نهادهای بین المللی را نسبت به فجایعی كه بر علیه زنان در این گروهك انجام می شود،‌ تاكید كرد با این امید كه در آستانه انتقال اعضای این گروهك ، تمهیداتی اندیشیده شود تا مقدمات رهایی اعضای آن بویژه زنان از این فرقه و بازگرداندن این افراد به آغوش خانواده هایشان فراهم شود.

وضعیت اسفبار زنان در گروهك منافقین

این انجمن غیردولتی در نامه خود به رییس نهاد زنان سازمان ملل متحد تاكید كرد: سران گروهك منافقین بسیاری از حقوق اولیه همچون حق ازدواج، داشتن فرزند، عشق به خانواده، حق انتخاب نوع و روش زندگی و حتی مسایل بسیار جزیی تر را از زنان عضو این گروهك سلب كرده اند. تعجب آور آن كه حتی فكر كردن زنان به جنس مخالف در این فرقه جرم به حساب می آید و مجازات هایی مانند زندان و تنبیهات بدنی را بدنبال خواهد داشت. حال آنكه در ماده 5 اعلامیه حقوق بشر به صراحت عنوان شده كه؛  هیچ كس نمی بایست مورد شكنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد كه منجر به تنزل مقام انسانی وی شود.

در این نامه با اشاره به موضوع طلاق اجباری زنان از همسران خود در این فرقه آمده است: سران گروهك منافقین با اجرای قانون طلاق اجباری ، تمام زن ها و مردهای متاهل این گروهك را وادار به جدا شدن از همسرانشان كردند و از سوی دیگر برای افراد مجرد فكر كردن به ازدواج و حتی جنس مخالف را ممنوع و قابل مجازات دانستند، در صورتی كه بر اساس بند 1ماده ی 16 اعلامیه حقوق بشر،  مردان و زنان بالغ، بدون هیچ گونه محدودیتی به حیث نژاد، ملیت، یا دین حق دارند كه با یكدیگر زناشویی كنند و خانواده ای بنیان نهند.

این انجمن یادآور شد:این وضعیت در درون فرقه به گونه ای است كه از سال 1985 تاكنون هیچ زنی در سازمان ازدواج نكرده است و حق ازدواج تنها برای رهبران سازمان محفوظ است. در این میان بر اساس حكمی كه مسعود رجوی (سركرده این گروهك) داده، تمام زنان فرقه متعلق به او هستند و روح، جسم و جان هر یك از زنان باید متعلق به وی باشد و فكر كردن به شخص دیگری به جز او خیانت و مستوجب مجازات است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه، جدا كردن فرزندان از مادرانشان را یكی دیگر از مواردی اعلام كرد كه در فرقه منافقین نسبت به زنان سوء رفتار انجام می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: بسیاری از زنانی كه قبل از ورود به این گروهك دارای فرزند بودند بنا بر حكم رییس این گروهك تروریستی و با اجبارفرزندان خود را تحویل دادند و تعهد كرده اند كه هیچگاه به فرزندشان فكر هم نكنند و عشق به فرزند را در درون خود از بین ببرند. فرزندان نیز پس از جدایی از مادرانشان تحت عنوان كودكان بی سرپرست در مراكز جمع آوری اعانه در اروپا نگه داری می شوند.

در این نامه همچنین با اشاره به موضوعتفكیك جنسیتی در این گروهك تروریستی تصریح شد: تفكیك جنسیتی در این گروهك به صورت شدیدی به اجرا درمی‌آید تا حدی كه حتی مسیرهای حركت زنان با مردان در درون پادگان اشرف (محل استقرار آنها در عراق) از هم جدا است و هر نوع ارتباطی میان زنان با جنس مخالف ممنوع است و در صورتی كه زنی حتی در ذهن خود به جنس مخالف فكر كند باید در نشست های اجباری شبانه اعتراف و توبه كند.

این انجمن غیردولتی گرفتن حق مادرشدن از اعضاء را موضوع دیگری از نقض حقوق زنان در گروهك تروریستی منافقین اعلام كرد و خطاب به رییس نهاد زنان سازمان ملل متحد یادآور شد: بسیاری از اعضای جداشده این گروهك با اشاره به این موضوع كه از سال ‌1985 به بعد بچه‌دار شدن در این تشكیلات ممنوع شده افشا كرده اند كه سران بسیاری از زنان عضو را تحت عمل جراحی قرار داده و رحم آنها را از بدنشان خارج كرده اند.

در این نامه از خودسوزي زنان عضو این فرقه از طریق مغزشویی انتقاد شده و آمده است: گروهك منافقین با استفاده از روش های مغزشویی قدرت اراده و تصمیم‌گیری را از اعضاء می‌گیرند و با القائات دروغین آنها را به كام مرگ می‌فرستند به گونه ای كه در ژوئن 2003 سه نفر از زنان عضو این گروهك در اروپا به نام های مرضیه باباخانی، صدیقه مجاوری و ندا حسنی خود را به آتش كشیدند. یكی از آنها فقط 25 سال داشت كه جان خود را از دست داد.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه خاطرنشان كرد: این انجمن تلاش دارد ضمن رساندن پیام و مشقت های خانواده های قربانیان ترور خاورمیانه به جهان، مانع از جذب و سوء استفاده گروه های تروریستی از جوانان و زنان شود و زنان و مردانی را كه ناخواسته وارد گروه های فرقه ای از جمله القاعده و منافقین شدند را نجات دهیم.

این انجمن یادآور شد: شرایط اسفبار هزار زن مستقر در پایگاه اشرف را كه عمدتا با فریب گرفتار این گروهك تروریستی شده اند، هر انسان آزاد اندیش و طرفدار حقوق زنان را آزرده خاطر می‌كند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه از رییس نهاد زنان سازمان ملل، خواست تا برای بازگرداندن زنان اسیر و گرفتار در پادگان فرقه ای اشرف در عراق و ممانعت از سوء استفاده از این زنان و مغزشویی و تهی شدن از احساس و عاطفه آنان هر چه سریع تر از تمام امكانات خود بهره جسته و شرایط لازم را برای بازگشت آنان به آغوش اجتماع و خانواده هایشان فراهم كند.

تعداد بازدید : 2387

ثبت نظر

ارسال