Fa En دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 3 دقیقه

وزیرامورخارجه میان خبرنگاران نرفت

وزیرامورخارجه میان خبرنگاران نرفت

عقب نشینی صالحی از یک انتصاب/مشایی اخیرا بی احمدی نژاد سفری نداشته

دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 18:55

آخرین یکشنبه خرداد روزی پر تنش و استرس برای وزیر امور خارجه بود.

علی اکبر صالحی پس از روز یکشنبه هیات دولت که به ریاست محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور، در ساختمان دولت برگزار شد در میان خبرنگاران حاضر نشد تا فقط پاسخ هایی که به نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داده بود به گوش رسانه ها برسد. 

س از پایان جلسه هیات دولت خبرنگاران با توجه به اتفاقاتی که در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بحث وزیر امور خارجه مطرح شده بود، منتظر حضور صالحی در جمع‌شان بودند که وزیر خارجه در جمع خبرنگاران حضور پیدا نکرد و خبرنگاران سئوال خود را در این ارتباط از میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی رییس‌جمهور جویا شدند و او نیز ابراز امیدواری کرد که «موضوع پیش آمده بدون اینکه به بحث استیضاح کشیده شود، حل شود.» 

همزمان با طرح استیضاح وزیر امورخارجه در مجلس، علی‌اکبر صالحی دیروز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافت.

22 نماینده متقاضی استیضاح وزیر امور خارجه معتقدند که انتصاب ملکزاده به عنوان معاون وزیر امورخارجه بدون توجه به سوابق مسالهدار وی، نظام را به خطر میاندازد.

استدلال و اسامی استیضاح کنندگان وزیر امور خارجه را ایـــنـــــجـــا بخوانید.

محمد کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از پایان جلسه با وزیر امور خارجه به خبرآنلاین به نقل از صالحی گفت که «مشایی اخیرا هیچ سفری نداشته» است. علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون نیز پس از این جلسه در گفت و گو با واحدمرکزی خبر تصریح کرد که اگر «انتصاب ملک زاده منتفی نشود،وزیر استیضاح می شود». 

کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز گذشته تلویحا خبر از عقب نشینی وزیر امورخارجه از انتصاب ملک زاده داد و گفت احمدی‌نژاد تکلیف ادامه کار یا عزل ملک زاده را مشخص می کند.

تعداد بازدید : 1442

ثبت نظر

ارسال