Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 15 دقیقه

وزارت خارجه ما چه کاره است که به زائران ما در عراق چنین بی احترامی می کنند؟

وزارت خارجه ما چه کاره است که به زائران ما در عراق چنین بی احترامی می کنند؟

گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس در بررسی وضعیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات، در جلسه علنی مجلس قرائت شد.

سه شنبه 10 خرداد 1390 ساعت 21:4

این گزارش اگرچه به برخی مشکلات زائران ایرانی در عراق اشاره داشت اما نتوانست نظر موافق اغلب نمایندگان را بر انگیزد. حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب یکی از نمایندگان معترض به این گزارش بود که گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم باید مشترکا با کمیسیون فرهنگی درباره ظلم به زائران در عراق و سوریه گزارشی ارائه دهد که در این باره سفرهایی انجام شده است.

به گفته وی، قرار نبود گزارش کمیسیون فرهنگی، صرفا یک گزارش سفر باشد و باید با مسئولان مربوطه هم جلساتی برگزار میشد که در این گزارش نیامده بود و هیچ اشارهای هم به مشکلات زائران در سوریه نشده بود.

فلاحتپیشه با طرح این سوال که صحیح است همه مشکلات به حساب عراقیها گذاشته شود؟، ادامه داد: واقعا ما در ایران هیچ مشکلی برای اعزام زائران نداریم؟ در بی ثباتی در تصمیم گیری مسئولان داخلی در مرزها، مقصر کیست؟ وزارت خارجه ما آنجا چه کاره است که زائران ما که سود اقتصادی برای عراق دارند، با بدترین شرایط باید سفر کند؟

وی ادامه داد: چه کسانی از این وضعیت سود میبرند؟، انحصاری بودن ارائه خدمات به زائران از سوی برخی شرکتهای داخلی به چه دلیل است؟ چرا قراردادهای دو طرفه میان عراق و ایران، متناسب نوشته نشده و از سوی ایران با موضع ضعف وارد شده است؟

گفتنی است، ستارهدایتخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی در دفاع از گزارش این کمیسیون و پاسخ به فلاحت پیشه گفت که در یک گزارش کوتاه صرفا به امهات اشاره میشود. موضوع مشکلات زائران در سوریه و لبنان را هم کمیسیون فرهنگی بررسی کرده است که در گزارش دیگری ارائه خواهد شد.

تعداد بازدید : 1946

ثبت نظر

ارسال