Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 22 و 25 دقیقه

واكنش به استعفانامه آیت الله دستغیب به رییس خبرگان

واكنش به استعفانامه آیت الله دستغیب به رییس خبرگان

یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 18:8

آیت الله دستغیب در دو نامه‌ به آیت‌الله مهدوی كنی، رئیس مجلس خبرگان، خواستار تشكیل یك كمیته‌ حقیقت‌یاب مورد رضایت طرفین برای بررسی آنچه تخلفات صورت گرفته از شرع و قانون نامیده شد.

امروز رسانه های اصولگرا و برخی رسانه های خارج از كشور از استعفای آیت الله محمدعلی دستغیب، نماینده فارس در مجلس خبرگان در نامه ای به آیت الله مهدوی كنی خبر دادند.

 جهان نیوز در این زمینه نوشت: سید علی‌محمد دستغیب، از روحانیون جنجالی حامی جریان فتنه، در نامه ای به رئیس مجلس خبرگان اعلام كرد كه از این پس در مجلس خبرگان حضور نخواهد یافت. محافل خبری این پیام او را به معنی "استعفا" دانسته اند.

 آقای دستغیب در دو نامه‌ به آیت‌الله مهدوی كنی، رئیس مجلس خبرگان، خواستار تشكیل یك كمیته‌ حقیقت‌یاب مورد رضایت طرفین برای بررسی آنچه تخلفات صورت گرفته از شرع و قانون نامیده شد.

این دو نامه قبل و بعد از اجلاس اخیر مجلس خبرگان برای رئیس این مجلس ارسال شده و اكنون منتشر شده است

وی در نامه اول خود كه در ۵ شهریور ۱۳۹۰ نگاشته شده، با بیان به اینكه امنیتی برای خود جهت حضور در جلسه مجلس خبرگان نمی‌بیند، گفته مطالب خود را به وسیله بیانیه به اطلاع مردم می‌رساند،

به نوشته سایت جهان، او در بخش دیگری از نامه اش نوشته است: آیا شما آنچه را در این مملكت به خصوص طول این دو سال بر ملت گذشته موافق با قرآن و سنت رسول‌الله می‌دانید؟ تاریخ گواهی می‌دهد كه در حیات خبرگان خلاف شرع‌های بسیاری صورت گرفته، اما خبرگان عكس‌العملی نسبت به آن نشان نداده بلكه تأیید هم كرده‌اند، و اگر كسی بخواهد مطلب حق و منطقی و عقلی بیان كند شامل تمام اتهامات می‌شود.

دستغیب در ادامه نامه اش به حمایت از آقای هاشمی رفسنجانی پرداخته و تخریب هاشمی را "تخریب روحانیت" دانسته است: در هنگام نامزدی آقای هاشمی‌رفسنجانی یعنی ریاست جمهوری نهم چه بر سر آقای هاشمی آوردند. یعنی در حقیقت بر سر امام امت تخریب آقای هاشمی از ناحیه چه كسی بود، آیا غیر از ... انجام گرفت؟ تخریب ایشان یعنی تخریب روحانیت. این را با چه منطقی می‌توان تطبیق داده و توجیه كرد؟!

 واكنش دو عضو خبرگان

حجت الاسلام والمسلمین عباس  كعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، فردی كه پیگیر عزل آیت الله دستغیب از خبرگان بود،  با بیان اینكه "علی محمد دستغیب هیچ جایگاهی در مجلس خبرگان ندارد"، به وی هشدار داد كه مواظب باشد با طناب فتنه‌گران در چاه بدعاقبتی سقوط نكند. وی در خصوص استعفای علی‌محمد دستغیب، به فارس گفت: آقای علی‌محمد دستغیب با مواضعی كه در جریان فتنه همسو با دشمنان اسلام و معاندان نظام گرفت، جایگاه و موقعیت خود را به عنوان نماینده مجلس خبرگان در میان اعضا از دست داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه دستغیب هیچ جایگاهی در مجلس خبرگان رهبری ندارد، تصریح كرد: هشدار و تذكرهای جدی به وی داده شد و در چارچوب آیین‌نامه مجموعه‌ متنابهی از اعضا طرح عزل وی را مطرح كردند و در كمیسیون تحقیق نیز نسبت به عزل وی تأكید و تأیید شد. اما به دلیل رأفت و سعه‌ صدر مقام معظم رهبری و پیشنهاد ایشان اعضا تصمیم گرفتند كه این مسئله را در دستور كار قرار ندهند.

همچنین  آیت الله حسینی شاهرودی با اینكه مجلس خبرگان رهبری هیچ ارزش و اهمیتی به اتهامات آقای دستغبب قائل نیست، گفت: آقای دستغیب باید از اینكه جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی وی و مواضعش را تحمل می‌كنند، خوشحال باشد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه علی‌محمد دستغیب به آیت‌الله مهدوی‌كنی اظهار داشت: متاسفانه در حالی شاهد اتهام‌زنی‌های بی‌ارزش آقای دستغیب به نظام جمهوری اسلامی هستیم كه ایشان در 2 اجلاس اخیر خبرگان شركت نكرده است.

تعداد بازدید : 940

ثبت نظر

ارسال