Fa En چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 18 دقیقه

همزمان با كنگره سراميك ايران ، جايزه علمي استاد «مارقوسيان» به بهترين آثار علمي سراميك نوين اهدا مي‌شود

همزمان با كنگره سراميك ايران ، جايزه علمي استاد «مارقوسيان» به بهترين آثار علمي سراميك نوين اهدا مي‌شود

دوشنبه 12 اردیبهشت 1390 ساعت 19:7

هشتمين كنگره سراميك ايران با شركت 800 نفر از استادان، دانشجويان، متخصصان و انديشمندان ايران و ايتاليا، 13 و 14 ارديبهشت ماه جاري در محل دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار مي‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دكتر حسين سرپولكي، دبير كنگره و رييس انجمن سراميك ايران، هدف از برگزاري اين نشست دو روزه را حمايت از پژوهش‌هاي علمي حوزه سراميك، توسعه فناوري نانو، ارتقاي صنايع وابسته، بحث و تبادل نظر و مبادله دستاوردهاي صنعتي و تحقيقاتي علوم نوين سراميك دانست و گفت: طي دو روز برگزاري اين كنگره، 264 مقاله برگزيده از بين 370 مقاله دريافتي در 9 موضوع سراميك مهندسي و استاندارد در محيط زيست، سراميك ساختماني رنگ و سيمان، ديرگداز،‌ پوشش‌هاي سراميكي، شيشه و شيشه سراميك، الكتروسراميك‌ها و پيل‌هاي سوختي، سنتز پودر و الياف سراميكي، بيوسراميك‌ها و فرآيند ساخت ارائه مي شود كه از اين تعداد 64 مقاله در قالب سخنراني و 200 مقاله در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

دبير هشتمين كنگره سراميك ايران افزود: سه تن از انديشمندان ايتاليايي ضمن حضور در اين نشست با سخنراني و ارائه مقاله در زمينه‌هاي انرژي و كاهش انرژي در صنعت به سوالات شركت كنندگان پاسخ خواهند داد.

رييس انجمن سراميك ايران همچنين با برشمردن ويژگي‌هاي علمي – شخصيتي استاد واهاك كاسپاري مارقوسيان، استاد تمام دانشكده مهندسي مواد و متالورژي دانشگاه علم و صنعت و بنيانگذار علم نوين سراميك ايران گفت: در مراسم اختتاميه هشتمين كنگره، انجمن سراميك ايران و استادان دانشكده مذكور با هدف پاسداشت مقام علم و عالم با اعطاي لوح سپاس از خدمات گرانقدر علمي اين استاد فرهيخته تجليل مي‌كنند.

وي افزود: تجليل از مقام اين استاد فرزانه در حقيقت شروع پاسداشت از مقام كساني است كه از زمان تشكيل رشته سراميك – حدود سه دهه قبل – و همچنين توسه و گسترش بي‌نظير صنايع وابسته و در سر صدر آنها صنعت كاشي ايران نقش داشته و دارند.

سرپولكي ابراز اميدواري كرد كه با تجليل از نام‌آوران اين رشته، فرهنگ تقدير از بزرگان با حضور خود آنان در انجمن سراميك پي گرفته شود كه اين زمينه را براي تشويق دانشجويان جوان نيز فراهم خواهد كرد.

وي برگزاري مسابقه علمي بين دانشجويان شركت كننده در كنگره را از ديگر برنامه‌هاي اين نشست دانست و گفت: براي نخستين بار جايزه ارزنده علمي استاد واهاك كاسپاري مارقوسيان به تشخيص انجمن سراميك ايران در سال 1390 به بهترين اثر علمي برگزيده اعم از مقاله، كتاب، پژوهش و .... در زمينه‌هاي علوم نوين سراميك اهدا مي‌شود و اعطاي اين جايزه به صورت سالانه استمرار خواهد داشت.

به گزارش بنانیوز ، دبير هشتمين كنگره سراميك، برگزاري شش دوره آموزشي، تشكيل ميزگرد با موضوع نقش انرژي در صنايع كاشي و سراميك و برپايي نمايشگاه آخرين دستاوردهاي علوم سراميك توسط 25 شركت فعال كشور را از ديگر برنامه‌هاي اين نشست برشمرد.

تعداد بازدید : 1523

ثبت نظر

ارسال