Fa En سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 ساعت 4 و 51 دقیقه

نوسان نرخ ارز، اطمينان سرمايه‌گذاري را سلب مي‌کند

نوسان نرخ ارز، اطمينان سرمايه‌گذاري را سلب مي‌کند

چهارشنبه 1 تیر 1390 ساعت 20:0

عضو کميسيون اقتصادي مجلس، نوسان قيمت ارز را موجب سلب اطمينان سرمايه‌گذاران در پروژه‌هاي توليدي خواند و گفت: تصميم بانک مرکزي به تثبيت نرخ ارز و به دنبال آن تثبيت ارزش پول ملي اگر انعطاف‌پذير باشد، تأثيرهاي مثبتي در بازار سرمايه خواهد داشت.
به نقل از خانه ملت، فخرالدين حيدري گفت: علت استقبال مردم از بازار سکه و ارز، پايين بودن نرخ سود سپرده بانکي و به صرفه نبودن سپرده‌‌گذاري در بانک‌ها بود.
نماينده مردم سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي، تصريح کرد: کاهش نرخ سود سپرده بانکي در چند ماه اخير، هم‌زمان با برداشت وجوه سپرده از بانک‌ها و افزايش حجم نقدينگي موجب شد تا بسياري از خانواده‌هاي با درآمد متوسط، پس‌اندازهاي خود را صرف خريد سکه و ارز کنند.
وي ادامه داد: تغييرهاي فراوان بازارهاي بورس در جهان، همچون رشد قيمت طلا به
۱۵۰۰ دلار به ازاي هر اونس، افزايش قيمت مواد غذايي، اثر تحريم‌هاي بانکي و اقتصادي بر اقتصاد ايران و سامانه پولي و ارزي کشور به‌عنوان عوامل بيروني اييين تغيير و تحول‌ها، از جمله دلايل افزايش نرخ برخي کالاها در در چندماه گذشته به شمار مي‌رود.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس، با بيان اين که نوسان بازار ارز و به طبع آن بازار بورس اطمينان سرمايه‌گذاران را براي سرمايه‌گذاري در شرکت‌ها و يا کارخانه‌هاي مختلف کاهش مي‌دهد، يادآور شد: تصميم بانک مرکزي براي تثبيت نرخ ارز در کشور، اگر انعطاف پذير باشد نتايج و آثار مثبتي را به همراه خواهد داشت.

 

 

تعداد بازدید : 843

ثبت نظر

ارسال