Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 51 دقیقه

نمایندگان چرا با احمدی‌نژاد دیدار کردند؟

نمایندگان چرا با احمدی‌نژاد دیدار کردند؟

سه شنبه 26 مهر 1390 ساعت 18:26

شب گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با محمود احمدی نژاد دیدار کردند. درباره آنچه که در این دیدار گذشته است تاکنون اطلاع رسانی مشخصی نشده است. اکثر نمایندگان می‌گویند در این جلسه تنها درباره مشکلات حوزه انتخابیه صحبت کرده اند و سخنی از انتخابات، اختلاس اخیر و جریان انحرافی به میان نیامده است. هرچند در این میان تناقضاتی نیز در صحبت های نمایندگان دیده می شود.
 
به گزارش فرارو؛ ولی اسماعیلی، نماینده حامی دولت تعداد نمایندگان در دیدار دیشب با احمدی نژاد را 80 نفر اعلام کرد و فاطمه آلیا، دیگر نماینده حامی دولت از حضور حدود 120 نماینده سخن به میان آورده است. اما کاظم دلخوش در گفتگو با فرارو تعداد نمایندگان را حدود 40 تا 50 نفر اعلام کرد.

علاوه بر غیبت نمایندگان شاخص اصولگرا در این دیدار، موضوع صحبت های احمدی نژاد در این دیدار انتخاباتی می تواند از اهمیت بسزایی برخوردار باشد. ستار هدایت خواه در این باره به خبرنگار فرارو گفت: «ایشان حدود 10 دقیقه در رابطه با حساسیت شرایط کشور و شرایط منطقه و جهان صحبت کرده و برضرورت حفظ انسجام، همدلی، کار و تلاش مضاعف در داخل تاکید کردند.»
 
هدایت خواه افزود: «آقای احمدی نژاد گفتند؛ در برابر حاشیه سازی ها و صحبت هایی که درباره دولت می شود سعی می کنیم به دلیل حفظ مصالح نظام و انقلاب سکوت کنیم و جواب ندهیم.»
 
این در حالی است که کاظم دلخوش در این باره روایت دیگری دارد وی به خبرنگار فرارو گفت: «آقای احمدی نژاد به دلیل کمبود وقت اصلا صحبت نکرد و اصلا سخنرانی در میان نبود.»
 
دلخوش ادامه داد: «تعدادی از نمایندگان که از قبل وقت گرفته بودند به طور خصوصی پروژه ها و مشکلات استانی و شهرستانی خود را مطرح کردند.»

نماینده صومعه سرا همچنین در پاسخ به این سوال که چرا تنها بعضی از نمایندگان اصولگرا به این جلسه راه یافته بودند گفت: «نمایندگان اصول گرا در جلسه نبودند، بلکه آنهایی بودند که وقت قبلی گرفته بودند. حدود 40 یا 50 نفر نمایندگانی که از قبل وقت گرفته بودند در جلسه مشکلات خودشان را گفتند.»
 
همچنین در حالی که برخی نمایندگان حاضر در جلسه ابراز داشتند در این دیدار درباره انتخابات پیش روی مجلس صحبتی نشده است محمد جواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار فرارو ضمن تایید این موضوع عنوان داشت: «آقای احمدی نژاد به میرتاج الدینی گفت؛ "وقت دیگری را بگذارند تا دوباره با نمایندگان دیدار داشته باشند" که ممکن است در این دیدار درباره انتخابات و مسائل دیگر صحبت شود.»
 
این در حالی است که دلخوش این اظهار نظر ابطحی را رد کرد و تاکید کرد که در این جلسه وعده دیگری برای دیدار نمایندگان با رئیس جمهور گذاشته نشد.

به عقیده برخی از کارشناسان سیاسی به نظر می رسد ابعاد و اهداف این دیدار فراتر از درخواست نمایندگان برای در جریان قرار دادن رئیس جمهور از مشکلات حوزه انتخابیه خود باشد؛ امری که احمدی نژاد به واسطه سفرهای استانی باید به آن اشراف کامل و کافی داشته باشد.
 

تعداد بازدید : 820

ثبت نظر

ارسال