Fa En پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ساعت 21 و 3 دقیقه

نامه وزارت بازرگاني براي قطع توليد شير يارانه‌اي از 26 بهمن

نامه وزارت بازرگاني براي قطع توليد شير يارانه‌اي از 26 بهمن

دوشنبه 9 اسفند 1389 ساعت 22:49

عضو هيئت مديره انجمن صنايع لبني در مورد دليل افزايش قيمت شير يارانه‌اي توسط برخي كارخانه‌هاي توليد كننده گفت: وزارت بازرگاني در نامه‌اي به برخي واحدهاي لبني، از آنها خواسته تا توليد و عرضه شير يارانه‌‌اي را از 26 بهمن امسال متوقف كنند.

محمد فربد اظهار داشت:‌ بنابر اعلام وزارت بازرگاني و طبق نامه‌اي كه از سوي برخي سازمان‌هاي بازرگاني استاني به تعدادي از كارخانه‌هاي توليد كننده محصولات لبني ارائه شده، از توليد كنندگان خواسته شده تا توليد و عرضه شير يارانه‌اي را از 26 بهمن‌ماه متوقف كنند.
وي ادامه داد:‌ در اين نامه اتمام بودجه يارانه‌ شير به عنوان دليل اصلي توقف توليد و عرضه شير يارانه‌اي عنوان شده است.
فربد با بيان اينكه سازمان بازرگاني استانهايي مانند مازندران و فارس از توليدكنندگان شير يارانه‌اي خواسته‌اند تا عرضه و توليد شير يارانه‌اي را ادامه ندهند، افزود: قرار نبود يارانه شير در اين مقطع زماني قطع شود و به همين دليل يك سري از پاكت‌هاي شير كه قبلا با عنوان شير يارانه‌اي چاپ شده بود، در انبار توليدكنندگان وجود داشت.
وي تصريح كرد:‌ توليد‌كنندگان نمي‌توانستند اين پاكتها را كه از قبل چاپ شده، دور بريزند و به همين دليل شير غير يارانه‌اي در اين پاكت‌ها توزيع مي‌شود.
فربد با اشاره به كاهش 20 درصدي توليد و عرضه شير يارانه‌اي در استان تهران، گفت:‌ قطع يارانه شير اقدامي شتابزده و عجولانه است و وزارت بازرگاني بايد با مطالعه بيشتر در اين زمينه تصميم‌گيري و اقدام مي‌كرد.
وي با اشاره به عرضه شير آزاد در پاكت‌هاي پلاستيكي شير يارانه‌اي با قيمت 600 تومان، گفت: اين مساله تقاضاي خريد شير را كاهش مي‌دهد و در نتيجه باعث وجود شير مازاد در كشور و ضرر دامداران خواهد شد.
عضو هيئت مديره انجمن صنايع لبني تاكيد كرد: قطع يارانه شير در حالي صورت مي‌گيرد كه دولت مقادير قابل توجهي از اين يارانه را طي سال جاري به توليدكنندگان بدهكار است.

 

تعداد بازدید : 840

ثبت نظر

ارسال