Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 0 و 33 دقیقه

موضوع ساخت جزاير مصنوعي توسط امارات در كميسيون امنيت ملي بررسي مي شود

موضوع ساخت جزاير مصنوعي توسط امارات در كميسيون امنيت ملي بررسي مي شود

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت كه موضوع ساخت جزاير مصنوعي در خليج فارس توسط امارات متحده عربي در اين كميسيون بررسي مي شود. .

چهارشنبه 18 اسفند 1389 ساعت 21:42

علاءالدين بروجردي در خصوص تصميم امارات مبني بر ساخت جزاير مصنوعي در خليج فارس گفت: به لحاظ مسائل حقوق درياها و مطابق كنوانسيون ها ضروري است كه اين مساله پيگيري شود.

وي با اشاره به اين كه در مقطعي در اين زمينه در كميسيون جلساتي گذاشتيم اظهار داشت: اين موضوع براي بررسي مجدد در دستور كار كميسيون قرار دارد.

رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه نيز در قبال اين تصميم امارات تاكيد كره است كه حساسيت بالايي درباره ساخت جزاير مصنوعي در خليج‌فارس وجود دارد.

وي با بيان اينكه ايران اين مساله را دنبال مي‌كند و جنبه‌هاي مختلف مربوط به ساخت جزاير مصنوعي در دستور كار قرار دارد، اظهار داشت: بايد با مشاركت و هم‌فكري كشورهاي ساحلي خليج فارس از همه مواردي كه مربوط به مسائل زيست‌محيطي است مراقبت شود تا در آينده شاهد مشكلاتي در اين زمينه نباشيم.

چندي پيش نيز سردار سرلشكر سيديحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا به امارات به جهت احداث جزاير مصنوعي در خليج فارس هشدار داد.

تعداد بازدید : 837

ثبت نظر

ارسال