Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 20 و 12 دقیقه

مسکن 8 درصد گران تر شد

مسکن 8 درصد گران تر شد

دوشنبه 9 خرداد 1390 ساعت 21:22

 رئیس اتحادیه املاک گفت: بر اساس آخرین آمار سامانه ثبت املاک به طور متوسط قیمت مسکن در کل کشور 5 تا 8 درصد و در تهران 10 تا 12 درصد به طور موردی افزایش یافته است.

مصطفی قلی‌خسروی افزود: بر اساس آخرین آمار سامانه ثبت املاک قیمت مسکن در 2 ماه گذشته در کل کشور و تهران افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای سامانه ثبت املاک به طور میانگین قیمت مسکن در کل کشور 5 تا 8 درصد و در تهران میانگین 8 درصد و به طور موردی 10 تا 12درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، بعد از اعلام شاخص‌های بانک مرکزی که حاکی از رشد 20 درصدی است از یک سو و اعمال 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده و هدفمندی یارانه‌ها از سوی دیگر قیمت مسکن بالا رفت.

خسروی در پاسخ به این سؤال که سال گذشته در همین روزها قیمت مسکن رشد نداشت، حال چه اتفاقی افتاده که قیمت مسکن بالا رفته است گفت: رشد نرخ تورم و هدفمندی یارانه‌ها که باعث افزایش جزئی قیمت تمام شده مسکن شد و بر رشد قیمت مسکن تأثیر بسزایی داشته است.

رئیس اتحادیه املاک اظهار داشت: طی دو ماه گذشته خرید و فروش مسکن رونق گرفته و به همین دلیل تا حدودی تقاضا برای خرید نیز رشد یافته است.

وی ادامه داد: کارهای مثبتی در برخی از نقاط تهران در بافت‌های فرسوده صورت می‌گیرد که نوید روزهای خوب در آینده را می‌دهد.

وی گفت: در مناطق 15 و 20 تهران شهرداری این مناطق با تجمیع برخی از واحدهای مسکونی در بافت فرسوده موفق شدند واحدهای مسکونی زیادی را بسازند.

خسروی اضافه کرد: در این دو منطقه ،شهرداری به سازندگان اعلام کرده که با ورود به این بافت‌های فرسوده، 60 درصد سود را سازنده و 40 درصد را شهرداری ببرد.

به گفته وی، امید است تا شهرداری‌های مناطق 12،4 و 7 نیز با اقتباس از این دو منطقه کار ساخت و ساز در بافت‌ فرسوده را رونق دهند.

رئیس اتحادیه املاک تصریح کرد: با این روند ساخت و ساز در تهران که در برخی مناطق صورت گرفته و به گفته مسوولان که اعلام شده تا سال 92 کسری مسکن نخواهیم داشت می‌توان به جرأت گفت که در سال 92 اوج ساخت و ساز و خانه دار شدن مردم را در تهران شاهد خواهیم بود.

تعداد بازدید : 1750

ثبت نظر

ارسال