Fa En شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 8 دقیقه

مردم کره شمالی برای زنده ماندن به خوردن علف رو آورده‌اند!

مردم کره شمالی برای زنده ماندن به خوردن علف رو آورده‌اند!

یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 20:44

 "برند گوکن" که به تازگی از کره شمالی بازگشته از کمبود مواد غذایی برای حدود 5 میلیون شهروند کره شمالی خبر داد.

"برند گوکن" که به تازگی از کره شمالی بازگشته از کمبود مواد غذایی برای حدود 5 میلیون شهروند کره شمالی خبر داد. 

"برند گوکن" فعال بشردوستانه بین‌المللی در گفت‌وگو با هفته نامه فوکوس چاپ آلمان با اشاره به وضعیت وخیم مردم کره شمالی بر لزوم ادامه کمک‌های بین‌المللی برای مبارزه با گرسنگی در این کشور تاکید کرد.

هر چند در پی هشدارهای سازمان ملل در مورد خطر گرسنگی برای حدود 5 میلیون شهروند کره شمالی، دولت این کشور از سازمان‌های امدادی بین‌المللی کمک خواسته اما به گفته گوکن وضعیت مردم همچنان وخیم است.
این فعال بشردوستانه بین‌المللی در ادامه افزود: کمبود مواد غذایی بیش از همه زنان و کودکان را در معرض خطر قرار داده است. بر این اساس نگرانی دیگر در کره شمالی کمبود دارو و امکانات بهداشتی است.
این در حالی است که گزارش‌های سازمان ملل از روی آوردن مردم به خوردن علف برای زنده ماندن حکایت دارد. این کارشناس آلمانی گفت کسانی که شغلی ندارند بیشتر از سایرین در معرض گرسنگی قرار داشته و ساعات زیادی را در شبانه‌روز صرف یافتن مواد غذایی در معابر می‌کنند.
وی یکی دیگر از نشانه‌های کمبود شدید مواد غذایی را برداشت محصولات کشاورزی از جمله ذرت پیش از به‌بار نشستن آنها دانسته و خواستار توجه جامعه جهانی به وضعیت وخیم در این کشور شد.
گفتنی است از جمله عوامل وخیم شدن وضعیت اقتصادی کره شمالی تحریم‌های غرب به دلیل ادامه برنامه هسته‌ای این کشور است. اخیراً نیز دولت کره شمالی آمادگی‌اش را برای مذاکره در مورد برنامه هسته‌ای خود بدون هیچ پیش‌شرطی اعلام کرده است.

تعداد بازدید : 1149

ثبت نظر

ارسال