Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 7 و 12 دقیقه

مردم ایران مثل مردم کره شمالی در بدبختی زندگی می کنند!

مردم ایران مثل مردم کره شمالی در بدبختی زندگی می کنند!

«اگر سازمان ملل متحد کمک های انسان دوستانه به مردم کره شمالی نمی کرد مردم آن هلاک می شدند.» 

>

یکشنبه 4 دی 1390 ساعت 17:41

قاضی سعید مجری برنامه"تفسیر سیاسی روز"  گفت: «کره شمالی اولین حکومت کمونیستی در دنیا محسوب می شود [شاید منظورش "تنها کشوری است"، باشد] که ریاست جمهوری در آن موروثی است. یعنی وقتی پدر می میرد، پسر می شود رئیس جمهور، مثل پادشاهی در انگلستان. 

کره اولین کشوری است [شاید منظورش "تنها کشوری است"، باشد] که رئیس جمهورش مانند اشراف زادگان قدیمی و یا اشراف درجه یک دنیا زندگی می کند و باید هر شب شامش را از "ماکسیم" پاریس با هواپیما می آوردند(!) و هزینه شام آن را که کارشناسان غربی محاسبه می کردند یک رقم عجیب و غریب و وحشتناکی می شد. ایشان بهترین غذاهای ممکن را از پاریس سفارش می داد از خاویار ایران گرفته تا گوشت گوساله های چریده شده در زمین های پاریس و گوشت گوسفندانی که دائم به وسیله ماساژورهای ژاپنی در زمان حیاتشان ماساژ داده می شدند.
وی در ادامه افزود: «چنین رئیس جمهوری مملکتش در قحطی به سر می برد و اگر سازمان ملل متحد کمک های انسان دوستانه به مردم این کشور نمی کرد مردم آن هلاک می شدند. این کشور در تحریم کامل به سر می برد اما دیگر کشور ها کاری به آن ندارند چون بمب اتم دارد و از آن می ترسند. مسئولین ایران نیز فکر می کنند بمب اتم داشته باشند دیگر کشور ها از ایران می ترسند و هر کاری بخواهند می توانند با مردم خود انجام دهند به همین خاطر کشور کره شمالی را به عنوان الگو برای خود انتخاب کرده اند.»

 گذشته از اینکه این فرد هیچ اشاره ای به علت تحریم ظالمانه این کشور توسط آمریکا نمی کند به غلط فعالیت های هسته ای ایران را با کره شمالی مقایسه می کند.

اگر دقت کرده باشید ایشان مجری برنامه "تفسیر سیاسی" است و البته این هم یکی از تحلیل ها و تفسیرهای ایشان در مورد مسائل سیاسی روز است.

بد نیست به این آقای سلطنت طلب یادآور شویم اولا اگر ایران، کره شمالی را به عنوان الگو برای خود انتخاب کرده است پس چرا هیچ یک از قوانینش شبیه کره شمالی نیست؟ آیا رئیس جمهوری در ایران موروثی است؟ آیا شام رئیس جمهور ایران هر شب از پاریس آورده می شود؟ و یا وضعیت ایران از لخاظ معیشت و سطح رفاه از قبیل اینترنت و رسانه و تلویزیون و موبایل و ... شبیه کره شمالی است؟ و یا مردم ایران قحطی زده اند؟
به نظر می رسد با فرض درست بودن مطالب بی سر و ته این فرد مطالب عنوان شده شباهت زیادی به خاندان پهلوی دارد. در دوران شاه هم سلطنت موروثی بود و هم خانواده محمد رضا بسیار در ناز و نعمت زندگی می کردند.

 

 

تعداد بازدید : 1619

ثبت نظر

ارسال