Fa En سه شنبه 1 خرداد 1403 ساعت 8 و 57 دقیقه

مرد پرتغالي در آستانه ترک ايران

مرد پرتغالي در آستانه ترک ايران

يحيي‌زاده: شايعه نيست، کروش واقعاً تهديد به رفتن کردهه

چهارشنبه 7 اردیبهشت 1390 ساعت 20:54

علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت‌بدني و علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال هنوز باور نکرده‌اند که کارلوس کروش و دستيارانش اگر پول نگيرند عطاي تيم‌ملي را به لقايش مي‌بخشند و مي‌روند.

عليرضا فتاحي_ظاهراً کفاشيان نمي‌خواهد اين موضوع را جدي بگيرد و همچنان اصرار مي‌کند: «اين مشکل حل مي‌شود.» کروش تهديد به جدايي کرده و شکايت اما حتي اين تهديد علني هم نتوانسته نوع تفکرات علي کفاشيان را تغيير دهد چون او همچنان با خنده کار را پيش مي‌برد و مي‌گويد: «سازمان رمز و رموزي دارد و پولش را مي‌دهد!» ولي اين‌بار نبايد مقابل حرف‌هاي علي کفاشيان لبخند زد. بايد ميمک صورت او را فراموش کرد و به چهره جدي کارلوس کروش نگاه کرد. اين مربي روز گذشته و در راه اصفهان با عباس ترابيان اتمام حجت کرد و اين پيام مهم خيلي زود به گوش علي کفاشيان نيز رسيد. با اين‌همه رئيس فدراسيون فوتبال که همچنان چشم به جيب رئيس سازمان تربيت‌بدني دارد البته اين سازمان ديگر وجود خارجي ندارد - دوخته تا به قول خودش «همين يکي، دو روزه پول کروش» را بدهند.

اما کفاشيان زياد قول اين يکي، دو روزها را داده و فوتبال ايران در آستانه يک اتفاق گنگ و تلخ است. ماه‌ها مذاکره با کروش با آن سختي‌هاي عجيب و غريبش که عباس ترابيان و عوامل فدراسيون متحمل آن شدند، ظاهراً از نظر برخي ارزشي ندارد و اگر هم اين مربي عطاي کار را به لقايش ببخشد و برود، ايرادي ندارد. بي‌شک در چند روز آينده علي کفاشيان نيز نگراني را در وجودش احساس مي‌کند، وقتي کروش واقعاً ايران را ترک کرد. مرد پرتغالي تهديد نهايي خود را انجام داده و گفته تا پايان هفته منتظر مي‌ماند. يکي از مقامات بلندپايه فدراسيون فوتبال با جدي خواندن اين موضوع به خبرورزشي مي‌گويد: «به خدا ديگر نمي‌دانيم بايد چه‌کار کنيم. ظاهراً مسئولان سازمان هم نمي‌خواهند يک اقدام درست و حسابي کنند و دست ما را بگيرند.»
او معتقد است وقتي سازمان قول داده بايد به اين قولش عمل کند: «چند ميليارد براي برگزاري يک مسابقه معمولي هزينه مي‌شود ولي براي چنين پروژه‌اي چند ميليون هم هزينه نمي‌کنند. به خدا ديگر نمي‌دانيم بايد چه‌کار کنيم. هر روز يک قولي مي‌دهيم و فردا دوباره قولي ديگر. اگر يک روز گذاشت و رفت ديگر شوکه نشويد. اصلاً مي‌دانيد اگر او برود براي ما چه تبعات منفي زيادي دارد؟ به خدا ديگر مربي خارجي نمي‌آيد و بايد کلي هم ضرر بدهيم.»
اين مقام بلندپايه فدراسيون فوتبال حرف‌هاي خود را با اين جمله تمام مي‌کند: «فقط مي‌خواهم به مسئولان بگويم حواسشان باشد، بعدها پشيمان نشوند.‍»

يحيي‌زاده: بله، کروش تهديد کرده!
اما مشکل از کجا آب مي‌خورد؟ مجلس با تصويب وزارت ورزش دست سعيدلو از بودجه ورزش را قطع کرد اما دولت نزديک 3 ماه وقت داشت سرپرست وزارتخانه را معرفي کند تا اين فرد به رتق و فتق امور ورزش ايران بپردازد تا در صورت حضور وزير، اين‌قدر کارها و برنامه‌ها انباشته نشوند. اما کوتاهي، ورزش را عملاً روي زمين گذاشت تا امروز مشکل عديده‌اي به نام «تهديد کروش» به جدايي وجود داشته باشد. البته حجت‌الاسلام يحيي‌زاده نماينده تفت و ميبد و رئيس سابق کميته تربيت‌بدني مجلس کمي موضوع را باز مي‌کند و توضيحات جالبي مي‌دهد.
*شايعه جدي است، مي‌گويند کروش تهديد به استعفا داده.
اين که شايعه نيست، اتفاقاً يک موضوع بسيار جدي است. من اطلاع موثق دارم که او تهديد به جدايي کرده، در صورتي که قسط اولش پرداخت نشود. اين يک واقعيت است که ما هم آن‌را اعلام مي‌کنيم.

*سازمان که نمي‌تواند اين پول را بدهد مي‌دانيد که؟
خب طبيعتاً بايد هر چه زودتر پول کروش را بدهند. به نظر ما حتماً نبايد اين پول را سازمان بدهد. طبق قانون فدراسيون فوتبال يک ‌NGO است و تنها از سازمان تربيت‌بدني پول نمي‌گيرد. خود آنها مي‌توانند اين مشکل را حل کنند.


*آقاي يحيي‌زاده اگر پول داشتند که تا الان مي‌دادند.
فدراسيون مديريت توانمندي دارد و مي‌تواند اين پول را بدهد. بايد از پسش بربيايد.

*اما اگر برنياد کروش مي‌رود، آيا مجلس مي‌تواند در اين زمينه کمکي کند؟
اتفاقاً ما دوست داريم کمک کنيم. همه نمايندگان مي‌خواهند مشکل حل شود. منتها وقتي خودشان به ما مراجعه نمي‌کنند، گناه مجلس چيست؟ اگر بيايند حتماً اين مشکل را حل مي‌کنيم، اما نمي‌آيند. ظاهراً آقايان متوجه نيستند دارد چه اتفاقي مي‌افتد. ما هم که نمي‌توانيم به آنها القا کنيم مشکل دارند.

تعداد بازدید : 1030

ثبت نظر

ارسال