Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 3 دقیقه

مدیرعامل شركت ملی نفت ایران پنج میلیارد دلار برای توسعه پارس جنوبی تزریق می شود

مدیرعامل شركت ملی نفت ایران پنج میلیارد دلار برای توسعه پارس جنوبی تزریق می شود

یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 21:8

مدیرعامل شركت ملی نفت ایران گفت: تا پایان سالجاری، پنج میلیارد دلار اعتبار جدید بمنظور سرعت در بهره گیری از فازهای میدان مشترك گاز پارس جنوبی تزریق خواهد شد.

احمد قلعه بانی شامگاه شنبه در نخستین نشست هم اندیشی بررسی راهكارهای تسریع در اجرای طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی اظهار داشت: پروژه های این میدان مشترك، مجموعه ای از مگاپروژه هایی است كه برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت به اجرا در می آید.

وی با اشاره به لزوم پیگیری برنامه زمان بندی فازهای گازی پارس جنوبی از اجرایی شدن ارایه بسته جدید تامین منابع مالی ارزی و ریالی به طرح های متقاضی تسهیلات خبر داد.

قلعه بانی با بیان اینكه مجوزهای لازم برای انتشار اوراق از بانك مركزی اخذ شده است، افزود: با نهایی شدن اختصاص منابع مالی در هیات مدیره شركت ملی نفت ایران با اولویت پروژه های در دست ساخت این حوزه تا پایان سالجاری پنج میلیارد دلار اعتبارات جدید بمنظور تسریع در بهره گیری از فازهای این میدان مشترك تزریق خواهد شد.

وی هدایت طرح های در دست ساخت پارس جنوبی به سمت اهداف عالی پیش بینی شده در برنامه اجرایی را مهم ترین اولویت صنعت نفت دانست و گفت: سازندگان و پیمانكاران بایستی ضمن ملاحظه مقررات مربوط به زمان بندی، كیفیت اجرای طرح ها را مورد توجه قرار دهند.

در این نشست عمده ترین مشكلات و تنگناهای اجرایی پروژه های در دست ساخت میدان پارس جنوبی به تفكیك، مورد مطالعه و ارزیابی مدیران ارشد شركت ملی نفت، شركت نفت و گاز پارس و پیمانكاران قرار گرفت.

تعداد بازدید : 767

ثبت نظر

ارسال