Fa En شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 6 و 25 دقیقه

مايكروسافت با رونمايي از ويندوز 8 همه را شوكه كرد

مايكروسافت با رونمايي از ويندوز 8 همه را شوكه كرد

نمايش نسخه اي آزمايشي از ويندوز 8 نشان داد كه مايكروسافت تحولي اساسي در زيرساخت هاي اين سيستم عامل قديمي ايجاد كرده است..

دوشنبه 16 خرداد 1390 ساعت 17:44

به نقل از پي سي مگ، ويندوز 8 بيش از آنكه به ويندوز 7 و ديگر نسخه هاي روميزي ويندوز شباهت داشته باشد، يادآور رابط كاربري و امكانات ويندوز فون 7 است و اين مساله نشان مي دهد كه مهندسان و مديران مايكروسافت به اهميت رفع نيازها و علائق كاربران وسائل الكترونيك سيار پي برده اند.
به عقيده برخي كارشناسان اين يك نقطه عطف است كه باعث مي شود ويندوز با آنچه كه در 25 سال اخير متداول بوده به طور كلي متفاوت باشد.
صفحه اول يا استارت ويندوز 8 ديگر مشابه ويندوزهاي قبلي نيست،بلكه مجموعه اي از برنامه ها و ابزار كاربري در صفحه اول آن مشاهده خواهد شد. صفحه اول ويندوز شامل پنجره هاي قابل لمس و پنل هايي با امكانات زنده است. از جمله اين برنامه مي توان به نمايش آخرين وضعيت سهام، اخبار، وضع آب و هوا، برنامه هاي خريد آنلاين، عكس هاي مختلف، برنامه هاي چندرسانه اي و ايميل... است.
بنابراين در ويندوز 8 خبري از
task bar، منوي استارت، آيكون هاي كوچك برنامه ها و ... نيست. با كليك كردن بر روي هر يك از اين برنامه ها يا لمس آنها صفحه برنامه به طور كامل باز شده و اطلاعات كامل تر مربوط به هر برنامه قابل دسترس خواهد بود.
همچنين قابليت اجراي چند برنامه يا سيستم
multitask ويندوز هم تقويت شده و مي توان چند برنامه را كنار هم مشاهده و مديريت كرد يا آنها را به طور مجازي ورق زد. برنامه هاي ويندوز 8 با HTML5 و جاوااسكريپت سازگار هستند و لذا كيفيت و عملكرد برنامه هاي خبرخوان، آب و هوا، تماشاي فيلم و عكس و ..متحول شده است. ويندوز 8 همراه با مرورگر لمسي Internet Explorer 10 عرضه مي شود. همچنين فروشگاه آنلاين خريد برنامه هم در ويندوز 8 وجود دارد.
نكته آخر اينكه در ويندوز 8 ديگر نيازي به صفحه كليد و موشواره نداريد. چون صفحه كليد مجازي براي كاربر در نظر گرفته شده و با توجه به لمسي بودن برنامه ها و ابزارها موشواره هم ديگر زائد خواهد بود.

 

تعداد بازدید : 1089

ثبت نظر

ارسال