Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 0 و 18 دقیقه

كجای ما مثل همه جای دنیاست؟

كجای ما مثل همه جای دنیاست؟

حاشیه برخی اظهارات برخی مسئولان درباره برخی حوادث "همه جای دنیا"!!

سه شنبه 7 تیر 1390 ساعت 19:49

محمدرضا زائری

آیا در همه جای دنیا مطبوعات و رسانه ها از پرداختن به بسیاری امور منع می شوند ؟ آیا در همه جای دنیا پنجاه كانال تلویزیونی را یك رئیس اداره می كند ؟ آیا در همه جای دنیا یك انتقاد ساده از یك وزیر و وكیل هم ترس و لرز دارد ؟ آیا در همه جای دنیا ناتوانی ها و كوتاهی شان را باامام و انقلاب و شهدا و دین و خدا توجیه می كنند ؟ آیا در همه جای دنیا می توان از پاسخگو بودن در مقابل مردم به بهانه های گوناگون فرار كرد ؟

قربون برم خدا رو ، یه بوم و دو هوا رو ... این ور بوم تابستون، اون ور بوم زمستون ...
قصه اش را همه می دانید و احتمالا شما هم مثل من این روزها زیاد یاد این قصه می افتید.
برخی از مسئولان بدون آن كه متوجه باشند برای توجیه یك مشكل از چاله به چاه می افتند . مثلا می خواهند شرمساری شان از قضیه ای مثل تجاوز دسته جمعی اشرار به اعضای یك خانواده در محیط خصوصی و فقدان امنیت و عدم برخورد قاطع با مجرمین ( كه طبق اعلام رسمی اكثرا سابقه دار بوده اند) را بپوشانند و چون ما قرار نیست مثل سوئدی ها استعفا دهیم یا مثل ژاپنی ها خودكشی كنیم با كمال جرأت و شهامت اظهار می فرمایند : در " همه جای دنیا " از این اتفاق ها می افتد ! و البته تا اینجا حق هم دارند و راست می گویند ، بله در " همه جای دنیا " از این اتفاقات رخ می دهد.
لیكن آیا در سایر امور هم ما خودمان را با " همه جای دنیا " مقایسه می كنیم كه اینجا مثل " همه جای دنیا " شده ایم ؟ چرا وقتی پای مردم در میان است حق نداریم خود را با دیگران مقایسه كنیم ، ولی وقتی نوبت به پاسخگویی مسئولان می رسد ما می شویم مثل " همه جای دنیا " ؟
بیایید صادقانه بپذیریم كه ما در شرایطی به سر می بریم كه خوب و بدش در هم است و همه چیزمان به هم می آید و به هزار و یك دلیل - از تراكمات تاریخی و فرهنگی تا توطئه استكبار جهانی - مشكلات خودمان را داریم .ما كه حراست یك اداره كوچك مان در آن طرف كشور، یك نفر را به دلیل شبهه مشكلی ساده اخراج می كند اما كسی دیگر با پرونده ای صدبرابر آن می تواند [ ... ] بشود.
ما كه سرقت های میلیاردی را رها می كنیم و به سرقت دو كیلو گوشت می پردازیم . ما كه از صدور انقلاب و تأثیرگذاری در تحولات منطقه حرف می زنیم و درست در اوج تحولات جهان اسلام سرمردم را به جن و جن گیری گرم می كنیم و آبروی دین و دیانت و انقلاب و نظام را در دنیا می بریم .
ما كه پلیس مان این طور به حجاب خانم ها و لباس آقایان می پردازد و درست وقتی كه افتضاح تجربه عربستان سعودی در سازمان امر به معروف و نهی از منكر شان آشكار شده، به فكر تأسیس وزارتش افتاده ایم!
كجای ما به " همه جای دنیا " شبیه است كه اینجایمان را این طور توجیه می كنیم ؟

 

تعداد بازدید : 849

ثبت نظر

ارسال