Fa En چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 24 دقیقه

قیمت یک کیلو مرغ معادل یک کیلو نان / آخرین قیمت مرغ در بازار

قیمت یک کیلو مرغ معادل یک کیلو نان / آخرین قیمت مرغ در بازار

بر اساس گفته رییس اتحادیه مرغداران گوشتی در حال حاضر قیمت هر کلیو. مرغ زنده ۲۰۰۰ الی ۲۱۰۰ تومان و مرغ کشته شده نیز ۲۹۰۰ الی ۳۱۰۰ تومان است.

جمعه 3 اردیبهشت 1400 ساعت 12:33

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه تشکل های تولیدی انتظار حمایت را از متولیان تولید دارند ، افزود: طی یک سال گذشته مدام این مساله که کمبودی در زمینه گوشت مرغ وجود ندارد، از سوی بخش خصوصی مطرح شده و در چنین شرایطی صدور مجوز برای واردات بی معناست و مسئولان مربوطه باید پاسخ گوی آن باشند .

محمد یوسفی روند انجام واردات محصولات کشاورزی را مورد توجه قرار داد و افزود : پس از اعلام موافقت و صدور مجوز برای واردات از سوی وزارت جهاد کشاورزی نسبت به ثبت و سفارش کالایی در وزارت صنعت ، معدن و تجارت اقدام می شود.

وی با بیان این مطلب که سازمان دامپزشکی برای اطمینان از سلامت کالا نسبت به نمونه برداری از کالاهای وارداتی اقدام و پس از تایید سلامت آن در نهایت وزارت جهاد کشاورزی اجازه ترخیص کالا را صادر می کند ، افزود : بدیهی است که در چنین شرایطی تشکل های تولیدی انتظار حمایت را از متولیان تولید دارند و این نوعی الزام برای این دستگاه ها محسوب می شود .

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی میزان تولید مرغ در کشور را مازاد بر نیاز دانست و افزود : در شرایطی از یک سال گذشته مدام این مساله مطرح شده که کمبودی در زمینه گوشت مرغ وجود ندارد، صدور مجوز برای واردات بی معناست و مسوولان مربوطه باید پاسخ گوی آن باشند .

وی ادامه داد : حال که واردات مرغ صورت گرفته است و ارز کشور برای واردات محصولی که تولید داخلی آن جوابگوی نیاز کشور است ، صرف شده ، بهتر است مسئولین در باره نحوه توزیع آن برنامه ریزی داشته باشند تا ضمن ممانعت از زیان بخش تولید از هدر رفت ارز کشور نیز جلوگیری شود .

به گفته وی، در حال حاضر تولید مازاد بر نیاز توسط شرکت پشتیبانی امور دام بسته به نوع فرآوری و کیفیت آن با قیمت 2900 الی 3 هزار و 50 تومان از واحدهای تولیدی خریداری و نسبت به صادرات آن اقدام می شود .

این فعال بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که واردات مرغ بر قیمت ها تاثیری داشته است یا خیر ، گفت : قطعا بی تاثیر نبوده است به طوریکه قیمت عرضه این محصول قبل محرم بالاتر از قیمت فعلی بوده و این کاهش قیمت در شرایطی رخ داده است که قیمت تمام شده تولید بسیار بالاتر از بهای مصرف کننده است و این امر موجب زیان تولیدکنندگان می شود.

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی بابیان اینکه ، در زمان حاضر قیمت یک کیلو مرغ معادل قیمت یک کیلو نان است، افزود: در حال حاضر قیمت هر کلیو. مرغ زنده 2000 الی 2100 تومان و مرغ کشته شده نیز 2900 الی 3100 تومان است .

 

تعداد بازدید : 1740

ثبت نظر

ارسال