Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 30 دقیقه

قیمت طلا دربازارهای جهانی تثبیت شد

قیمت طلا دربازارهای جهانی تثبیت شد

انتشار اطلاعات اقتصادی در مورد بازار کار آمریکا که بر قیمت دلار افزود و ادامه ناآرامی ها در مصر، نتوانست تاثیر چندانی بر بازار طلا داشته باشد تا قیمت این فلز با ارزش با اندکی کاهش در مرز 1350 دلار متوقف شود

شنبه 16 بهمن 1389 ساعت 22:31

انتشار اطلاعات اقتصادی در مورد بازار کار آمریکا که بر قیمت دلار افزود و ادامه ناآرامی ها در مصر، نتوانست تاثیر چندانی بر بازار طلا داشته باشد تا قیمت این فلز با ارزش با اندکی کاهش در مرز 1350 دلار متوقف شود.

قیمت طلا در بازار معاملات نیویورک برای تحویل در ماه آوریل با کاهشی 4 سنتی به 1349 دلار در هر اونس رسید.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور طی ماه ژانویه با افزایش 36 هزار شغلی روبرو شده و این رقم بسیار کمتر از پیش بینی اقتصاددانان مبنی بر افزایش 136 هزار نفری مشاغل بوده است.
با این حال در ادامه این گزارش آمده است: نرخ بیکاری آمریکا به 9 درصد کاهش یافته و در پائین ترین حد خود از سال 2009 تاکنون قرار گرفته است.

برخی سرمایه گذاران در دوران آشفتگی و نابسامانی اقتصادی، طلا را محل امن سرمایه گذاری می دانند چراکه این فلز با ارزش مانند سهام و دیگر کالاهای مصرفی به چرخه اقتصاد مرتبط نیست.

قیمت طلا طی هفته گذشته توانست از موج ناآرامی هایی که در مصر شکل گرفته و می تواند جریان مبادلات تجاری از طریق کانال سوئز را تحت تاثیر قرار دهد، نیرو گرفته و افزایش بیابد.

اما تا زمانی که موج اعتراضات به طور جدی تجارت جهانی یا انتقال نفت را تحت تاثیر قرار ندهد، قیمت طلا افزایش چندانی از این ناآرامی ها نخواهد داشت.

در میان دیگر فلزات با ارزش، قیمت نقره برای تحویل در ماه مارس با افزایشی 2/1 درصدی روبرو شد و پلاتین 1/0 درصد افزایش یافت.

تعداد بازدید : 816

ثبت نظر

ارسال