Fa En پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 ساعت 6 و 49 دقیقه

علت اصلی دادن آنتن زنده به احمدی نژاد

علت اصلی دادن آنتن زنده به احمدی نژاد

سه شنبه 27 اردیبهشت 1390 ساعت 21:7

احمدی نژاد چیزی جز تکرار مکررات نگفت و اگر نوار برنامه های قبلی ایشان را مجدداً پخش می کردند ، چیزی جز همین موارد بر روی آنتن نمی رفت.

محمود احمدی نژاد در برنامه دیشب تلویزیون که به طور مستقیم بر روی آنتن رفت ، حرف تازه ای برای گفتن نداشت ؛ او همان حرف هایی را زد که همیشه زده است:

- دستاوردهای طرح هدفمندی یارانه ها ، مانند کاهش مصرف گندم و بنزین و برق و ...

- حمایت دولت از بخش کشاورزی و مسکن و تولید و بیمه و این که ایران آماده جهش های بزرگ است

- کوچک سازی دولت

- کشورهای غربی راهی جز گفت و گو با ایران ندارند

- آمریکا حقوق بشر را نقض می کند و دروغ می گوید

- مطالبات بر حق ملت های منطقه

- لزوم نابودی اسرائیل به عنوان غده چرکین منطقه

- عدم مداخله دولت در انتخابات مجلس و نیز تاکید بر ولایتمداری

همان گونه که ملاحظه می کنید و به شرحی که بینندگان برنامه دیشب شبکه 2 دیده اند ، احمدی نژاد چیزی جز تکرار مکررات نگفت و اگر نوار برنامه های قبلی ایشان را مجدداً پخش می کردند ، چیزی جز همین موارد بر روی آنتن نمی رفت.

حال سؤال اینجاست که برغم آن که آقای رئیس جمهور حرف جدیدی برای گفتن نداشت ، چرا اساساً این گفت و گوی تلویزیونی را انجام داد و بی آن که سخن تازه و خبر جدیدی بگوید با یک سری مسائل تکراری و کلیشه ای به پایان برد؟

به نظر می رسد ، پاسخ این سوال را باید در وقایع سیاسی چند هفته اخیر ، از قهر عجیب احمدی نژاد تا مقاومت او در برابر مجلس و حواشی این رویدادها جست و جو کرد.

این اتفاقات ، به حدی دامنه تنش را در کشور بالا برد که حتی سخن از برکناری احمدی نژاد و انتخابات زودهنگام و نیز محرومیت او از آنتن پخش زنده و ... به میان آمد و شایعات زیادی در این باره پیچید.

حتی هنگامی که احمدی نژاد برای افتتاح نمایشگاه کتاب به مصلای تهران رفت و سخنرانی کرد ، عدم پخش زنده سخنان او نیز واکنش هایی را برانگیخت به گونه ای که شخص ضرغامی وارد ماجرا شد و قضیه را چنین توجیه کرد که دفتر خود رئیس جمهور صلاح ندیده بود حرف های ایشان پخش مستقیم شود!

با این اوصاف و پس از تاکید احمدی نژاد بر تبعیت از ولایت فقیه و تمکین به رأی مجلس و شورای نگهبان در ماجرای ادغام وزارتخانه ، صرف حضور احمدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی - فارغ از آن چه گفت - نشان می دهد نظام فرصت مجددی به رئیس جمهور داده است تا بتواند جبران مافات نماید و برغم تمام اخبار و شایعات ، فرصت دو سال ریاست جمهوری را همچنان در اختیار داشته باشد.

در واقع ، نفس حضور احمدی نژاد در یک برنامه زنده تلویزیونی ، می تواند در بر گیرنده این پیام باشد که تنش ها در سطوح بالای سیاسی ، مهار و مدیریت شده است و احمدی نژاد همچنان رئیس جمهور مورد احترام نظام است ، هر چند که نمرات اخیر وی در کارنامه وی ثبت شده و در آینده سیاسی او و طیف پیرامونی اش در حد حیاتی ، مؤثر خواهد بود.

تعداد بازدید : 1635

ثبت نظر

ارسال