Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 4 و 1 دقیقه

عامل انفجار خط لوله گاز ایران-ترکیه کشته شد

عامل انفجار خط لوله گاز ایران-ترکیه کشته شد

او تبعه كشور تركيه است كه در سال هاي اخير جنايات متعددي عليه هموطنانمان مرتكب شده بود..

سه شنبه 11 مرداد 1390 ساعت 20:4

با اقدامات اطلاعاتي ـ عملياتي سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان آذربايجان غربي يك تيم تروريستي گروهك پژاك كه از خاك عراق به كشورمان اعزام شده بود، مورد شناسايي قرار گرفته و طي عملياتي غافلگيرانه با نيروهاي خودي تعداد سه نفر از آنان به هلاكت رسيده و چهار نفر نيز دستگير شدند.

به گزارش عصرایران ، روابط عمومي وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس اسناد درون گروهي و نقشه هاي تروريستي به دست آمده، عوامل اين گروهك ماموريت هاي خرابكارانه متعددي در دستور كار داشته كه انفجار خط لوله گاز صادراتي ايران به تركيه در منطقه مرز بازرگان از جمله آنها بوده است.

بر اساس اين اطلاعيه، سركرده اين تيم تروريستي فردي به نام «مراد كاراساچ» با نام مستعار «جميل»، تبعه كشور تركيه است كه در سال هاي اخير جنايات متعددي عليه هموطنانمان از جمله به شهادت رساندن «ملا سعيد خوش» از روحانيون اهل سنت شهرستان ماكو مرتكب شده بود كه در اين عمليات به هلاكت رسيده است.

در خلال اين عمليات مقاديري سلاح و مهمات جنگي، اسناد درون گروهي و نقشه هاي تروريستي به دست آمده و عامل انفجار مورخ 7/5/90 در خط لوله گاز صادراتي ايران به تركيه نيز بين معدومين است.

گفتنی است خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه ، روز جمعه منفجر شد که با اقدام سریع نیروهای فنی شرکت ملی گاز ، روز شنبه به مدار صادرات بازگشت.

تعداد بازدید : 840

ثبت نظر

ارسال