Fa En پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 18 دقیقه

عاقبت پاسخ دادن به ايميل ناشناس

عاقبت پاسخ دادن به ايميل ناشناس

دو هكر حرفه‌اي كه با نفوذ در رايانه يكي از شهروندان بالغ بر 21ميليون ريال وجه نقد را از حساب وي به طور غيرمجاز برداشت كرده بودند با تلاش كارآگاهان پليس فتاي استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند.

شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 21:9

سرهنگ«ستار خسروي» با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه بالغ بر 21ميليون ريال وجه نقد وي از طريق هك كردن رايانه و برداشت غيرمجاز از حساب بانكي به سرقت رفته است تحقيقات از سوي كارشناسان و كاراگاهان پليس فتاي استان اصفهان آغاز شد.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد هكر يا هكرها فايل يا ايميل‌هايي را براي فرد شاكي ارسال کرده و به محض دريافت اين ايميل‌ها تمام اطلاعات شخصي و شماره حساب‌هاي بانكي و هر نوع عمليات بانكي وي براي آنها ارسال شده است.

وي افزود: هكرها پس از اينكه به شماره حساب و رمز عبور دست يافتند در يك اقدام سريع مبلغ 21 ميليون ريال را از حساب بانكي شاكي برداشت کرده‌اند.

رئيس پليس فتاي اصفهان گفت: كارآگاهان سرانجام با استفاده از اطلاعات و ابزارهاي نوين پليسي دو هكر موصوف به نام‌هاي «آرش - ن» و «محمد - س» را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي در منزلشان دستگير كردند.

سرهنگ خسروي با بيان اينكه در بازرسي از منزل متهمان تعداد بسيار زيادي حساب بانكي و رمز عبور افراد مختلف كشف شد تصريح كرد: با انجام اين عمليات به نوعي از ارتكاب جرم‌هاي متعدد ديگر توسط هكرهاي مذكور و وارد آمدن ميلياردها ريال خسارت مالي به مردم پيشگيري شد زيرا متهمان علاوه بر هك كردن حساب بانكي شخص شاكي حساب‌هاي بانكي چندين شهروند ديگر را نيز هك كرده و به رمز عبور آنها دسترسي پيدا كرده بودند و اين در حالي صورت گرفته است كه خود آن اشخاص ازاين موضوع بي‌اطلاع بودند.

اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: دراين خصوص پرونده تشكيل و متهمان دستگير شده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

 

تعداد بازدید : 880

ثبت نظر

ارسال