Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 34 دقیقه

طرح مجلس برای برخورد با 25 سفیر اروپایی

طرح مجلس برای برخورد با 25 سفیر اروپایی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پیشنهاد طرح سه فوریتی برای برخورد با 25 سفیر اروپایی خبر داد و گفت: پیشنهاد این طرح برای برخورد با سفرایی است که کارناوال سیاسی در تهران براه انداختند.

چهارشنبه 16 آذر 1390 ساعت 17:52

به گزارش پایگاه تحلیلی - خبری ایران بالکان (ایربا) به نقل از جام جم، فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این سفرا بعد از قضیه ورود دانشجویان به سفارت انگلیس و باغ قلهک که متعلق به ملت ایران است، خیابانهای تهران را فضای جولان و تاخت و تاز دیپلماتیک خود قرار دادند که عملی قبیح و زشت و خلاف مقررات دیپلماتیک بوده است.

برخی از نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند تا برای برخورد با این سفرا طرح سه فوریتی در مجلس ارائه شود."

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: در حال حاضر مجلس جلسه ندارد و هفته آینده که مجلس بازگشایی شد، تصمیماتی در این زمینه گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: انگلیس و برخی کشورهای تحقیر شده توسط ملت های خود ظاهرا درک قابل قبولی از عمق و عظمت انقلاب اسلامی ایران ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت : اگر ظرف چند روز آینده این سفرا تغییراتی در رفتار خود ایجاد کردند، ممکن است تصمیمات دیگری اتخاذ شود در غیر این صورت طرح سه فوریتی حتما در مجلس ارائه می شود.

آلیا گفت: نمایندگان ملت همانگونه که طرح کاهش رابطه با انگلستان را به تصویب رساندند، از این به بعد هم در مورد هر کشوری که بخواهد بزرگی، عزت و استقلال ملت ایران را مورد اهانت قرار دهد، تصمیم گیری خواهند کرد.

وی افزود: انگلیس و سفیر بی ادب این کشور سعی کردند تا حرکت خودجوش دانشجویان که حاکی از خشم آنها بود را وارونه جلوه دهند و آن را منتسب به دولت و نظام کنند در حالی که همگان می دانند که حرکت دانشجویان خودجوش و برای ابراز تنفر و انزجار نسبت به توطئه های روباه پیر انگلیس، شیطنت ها و دشمنی های آنها علیه ملت و همچنین غصب باغ قلهک بوده است.

بعد از تجمع  هشتم آذرماه دانشجویان مقابل سفارت انگلستان و باغ قلهک ، سفرا و دیپلمات‌های ۲۵ کشور خارجی روز پنج شنبه پس از بازدید از باغ قلهک، وارد سفارت انگلیس در خیابان فردوسی شدند.

سفیر لهستان که کشور متبوعش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد روزهای چهارشنبه و پنج شنبه گذشته سه جلسه اضطراری با حضور همین سفرا در محل سفارتخانه خود برگزار کرده و این دیپلمات‌ها تصمیم گرفتند از سفارت انگلیس و باغ قلهک بازدید کرده و با جمع آوری مستندات گزارشی به اتحادیه اروپا ارسال کنند.

سفرا و دیپلمات‌های کشورهای سوئیس، لهستان، مکزیک، چک، مجارستان، نیوزیلند، فنلاد، قبرس، روسیه، یونان، بلغارستان، هلند، اسلواکی، رومانی، ترکیه، برزیل، استرالیا،‌ اتریش، بلژیک، ایتالیا، آلمان، ایرلند، اسپانیا، دانمارک و کرواسی از جمله این افراد بودند.

انگلیس با ایجاد این جنگ روانی، خبرنگاران رسانه‌های غربی مستقر در کشورمان را نیز هماهنگ کرده بود تا با دیپلمات‌های کشور‌های خارجی وارد باغ قلهک و سفارت انگلیس شوند اما با ممانعت پلیس دیپلماتیک مواجه شدند.

وزارت امور خارجه کشورمان تا کنون اقدام جدی در این زمینه بعمل نیاورد.

تعداد بازدید : 830

ثبت نظر

ارسال