Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 9 دقیقه

شمار بازداشتی های انگلیس به 3 هزار نفر رسید!!!!!

شمار بازداشتی های انگلیس به 3 هزار نفر رسید!!!!!

عملیات پلیس و ماموران امنیتی انگلیس برای بازداشت معترضان و شرکت کنندگان در ناآرامی های اخیر این کشور همچنان با شدت ادامه دارد و تاکنون حدود سه هزار نفر دستگیر شده اند.

سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 20:1

عملیات پلیس و ماموران امنیتی انگلیس برای بازداشت معترضان و شرکت کنندگان در ناآرامی های اخیر این کشور همچنان با شدت ادامه دارد و تاکنون حدود سه هزار نفر دستگیر شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع متعدد، تاکنون بیش از هزار و 600 نفر فقط در شهر لندن بازداشت شده اند که برای حدود هزار نفر از آنان بسرعت پرونده قضایی نیز تشکیل شده است. نیروهای پلیس در لندن و شهرهای دیگر انگلیس طی روزهای اخیر همچنان به جست و جوی خانه به خانه برای دستگیری مظنونان شرکت کننده در اعتراضات اخیر ادامه داده و تعدادی از جوانان و نوجوانان کم سن و سال را در خانه هایشان دستگیر کرده اند.

تصاویر پخش شده در رسانه های رسمی انگلیس نشان می دهد که نیروهای پلیس برای دستگیری مظنونان در ساعات مختلف شبانه روز با خشونت تمام و با شکستن در و پنجره وارد خانه ها می شوند.

مقامات رسمی انگلیس روز دوشنبه تایید کردند که تاکنون حدود دو هزار و 800 نفر در سراسر این کشور دستگیر شده اند که از این تعداد برای بیش از هزار و 400 نفر پرونده قضایی تشکیل شده است.

اما بر اساس گزارش هایی که از منابع دیگر به دست ایرنا رسیده تعداد بازداشت شدگان از مرز سه هزار نفر عبور کرده است.

روز گذشته منابع نزدیک به وزارت کشور و پلیس انگلیس پیش بینی کرده بودند که تعداد بازداشت شدگان در نهایت ممکن است به چهار هزار نفر نیز برسد.

بر اساس گزارش شبکه خبری  بی بی سی  در حال حاضر بیش از 100 افسر پلیس متروپلیتن لندن بطور شبانه روزی در حال بررسی بیش از 20 هزار ساعت فیلم گرفته شده توسط دوربین های مدار بسته و دیگر تصاویر رسیده به دست پلیس هستند تا افراد بیشتری را شناسایی و دستگیر کنند.

پس از شهر لندن بیشترین دستگیری ها در شهرهای بیرمنگهام، منچستر، ناتینگهام، لیورپول و بریستول صورت گرفته است.

پلیس انگلیس بطور مستمر تصاویر جدیدی را از مظنونان به شرکت در اعتراضات هفته گذشته منتشر می کند و از مردم می خواهد تا آنها را شناسایی و به پلیس معرفی کنند.

همچنین چندین شعبه از دادگاه های انگلیس در شهرهای لندن، بیرمنگهام و منچستر از اواخر هفته گذشته به طور فوق العاده و شبانه روزی صدها پرونده مربوط به دستگیر شدگان اعتراضات اخیر را مورد رسیدگی قرار داده و مجازات هایی را که اکثرا شامل زندان و جریمه نقدی است علیه متهمان صادر کرده اند.

برخی از رسانه ها و فعالان حقوق بشری نسبت به اعمال فشار مقامات دولتی بر دادگاه ها برای رسیدگی سریع به پرونده ها و همچنین صدور احکام سخت تر علیه متهمان ابراز نگرانی کرده و از سیاستمداران خواسته اند که در امور قضایی دخالت نکنند.

بازداشتگاه های شهر لندن از حدود یک هفته قبل پر شده و به همین دلیل بسیاری از دستگیرشدگان در روزهای اخیر به شهرهای دیگر منتقل شده اند.

یکی از مجازات های غیرقضایی که علیه محکومان ناآرامی های اخیر از سوی مقامات دولتی مطرح شده، محروم کردن آنان از کمک هزینه های دولتی و حتی بازپس گیری خانه های دولتی از خانواده هایی است که فرزندان شان در اعتراضات اخیر شرکت داشته اند.
 ایان دانکن اسمیت  وزیر کار و امور بازنشستگی انگلیس امروز اعلام کرد: هر یک از متهمان شورش های اخیر که در دادگاه محکوم شوند، حتی اگر مجازات شان در حد زندان هم نباشد باز کمک هزینه های دولتی آنان قطع خواهد شد.

به رغم برقراری آرامش در شهرهای مختلف انگلیس، هنوز اطمینانی نسبت به عدم تداوم اعتراضات و ناآرامی ها حتی در میان خود مقامات این کشور نیز وجود ندارد و به همین دلیل آنان تاکید کرده اند که قصد ندارند به یک باره حضور گسترده نیروهای پلیس را کم کنند. کمیته اضطراری دولت انگلیس موسوم به  کبرا  نیز صبح هر روز با حضور مقامات امنیتی و انتظامی تشکیل جلسه می دهد.

شهرهای مختلف انگلیس هفته گذشته شاهد اعتراضات و ناآرامی های گسترده ای بود که در جریان آنها صدها خودرو، مغازه و واحد مسکونی به آتش کشیده شدند و خساراتی به هزاران خودرو و ساختمان دیگر وارد شد. پنج نفر نیز در جریان این ناآرامی ها در لندن و بیرمنگهام کشته شدند.

همچنین اموال و دارایی های تعدادی از فروشگاه های بزرگ و مغازه ها به غارت رفت.

اعتراضات و شورش های اخیر انگلیس پس از کشته شدن یک جوان سیاه پوست به نام  مارک دوگان  توسط پلیس در منطقه تاتنهام لندن آغاز شد ولی مقامات انگلیسی در حال حاضر همه معترضان و شرکت کنندگان در ناآرامی ها را افراد مجرم و خلافکار می دانند که باید با شدت با آنان برخورد شود.

 

تعداد بازدید : 935

ثبت نظر

ارسال