Fa En جمعه 14 اردیبهشت 1403 ساعت 9 و 48 دقیقه

سقوط ۴۰ دلاری طلا طی ۴ ساعت

سقوط ۴۰ دلاری طلا طی ۴ ساعت

یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 18:53

قیمت جهانی هر اونس طلا که ساعت ۱۳ روز جمعه ۱۷۳۰ دلار بود، طی چهار ساعت با سقوط شدید ۴۰ دلاری مواجه شد و به زیر ۱۶۹۰ دلار رسید.

فارس: قیمت جهانی طلا که طی سال جاری رکوردهای بی سابقه ای را بر جا گذاشته بود و در تاریخ ششم سپتامبر از مرز ۱۹۲۰ دلار هم فراتر رفته بود، طی دو سه هفته گذشته روند نزولی در پیش گرفت و حوالی ظهر جمعه هر اونس طلا در بازارهای جهانی به مرز ۱۷۳۰ دلار کاهش یافت تا در آستانه نزول به مرز ۱۶۰۰ دلار قرار گیرد.

روند نزولی قیمت طلا طی ساعات گذشته ادامه داشت و نرخ جهانی هر اونس طلا دقایقی پیش به ۱۶۸۹ دلار رسید.

این در حالی است که برخی کارشناسان بین المللی پیش بینی کرده بودند که قیمت جهانی طلا تا پایان سال جاری میلادی به مرز ۲۰۰۰ دلار هم برسد.

بلومبرگ پیش از این به نقل از ۱۶ کارشناس بازار طلا پیش بینی کرده بود قیمت این فلز گرانبها تا پایان سال جاری میلادی در اثر افزایش تقاضا به رکورد ۲۰۰۰ دلار در هر اونس برسد. بر اساس نظرسنجی انجام شده از ۱۶ تحلیلگر، پیش بینی شد قیمت طلا پیش از ۳۱ دسامبر به ۲ هزار و ۳۸ دلار برسد و قیمت این فلز گران‌بها رکورد ۲ هزار و ۲۶۸ دلار را در سال آینده ثبت کند.

قیمت طلا در سال جاری میلادی با افزایش ۲۵ درصدی روبرو بوده و رکورد هزار و ۹۲۳ دلار در هر اونس را به ثبت رسانده است.

تقاضا برای خرید طلا با افزایش نگرانی‌ها در مورد بحران بدهی در اروپا و چشم‌انداز متزلزل رشد اقتصادی آمریکا افزایش یافت و این امر سبب افزایش قیمت این منبع امن سرمایه گذاری شد.

تعداد بازدید : 664

ثبت نظر

ارسال