Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 54 دقیقه

سقوط هواپیمای جاسوسی آمریکا به دست ایران

سقوط هواپیمای جاسوسی آمریکا به دست ایران

نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستند یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا را در شرق کشور منهدم نمایند.

>

چهارشنبه 16 آذر 1390 ساعت 18:3

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه الجزیره یک شنبه 4 دسامبر(13 آذر) در خبری فوری اعلام کرد: «نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستند یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا را در شرق این کشور منهدم نمایند.»
شبکه الجزیره این خبر را به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد، هنوز اخبار جدیدی از جزئیات این خبر منتشر نشده است.

بازتاب‌ خبر سرنگونی ‌پهپاد‌ آمریکایی‌ در رسانه‌های ‌خارجی

خبر سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا و غنیمت‌گرفتن آن توسط نیرو‌های مسلح ایران در شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

مشرق: ساعاتی قبل منابع نظامی کشورمان اعلام کردند یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع "RQ170" توسط نیروهای مسلح ایران ساقط و با اندک خسارتی در اختیار ایران قرار گرفته است.

انتشار این خبر بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌های جهان داشت.

خبرگزاری رویترز با بازتاب این خبر نوشت که یک مقام نظامی ایران اعلام کرده سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در پاسخ به نقض حریم هوایی کشور صورت گرفته و تنها محدود به مرز‌های ایران نخواهد بود.

رویترز افزود ایران پیش از این یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای فردو سرنگون کرده بود.

خبرگزاری آلمان نیز با اعلام خبر سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع "RQ170" در شرق کشور، گزارش داد بر اساس گزارش منابع دولتی، این هواپیما حریم هوایی ایران را نقض کرده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری فارس نوشت که نیرو‌های مسلح ایران توانستند یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را ساقط کنند.

این گزارش افزود: این هواپیما اکنون در اختیار نیرو‌های مسلح ایران است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی نیز ساقط‌شدن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط نیرو‌های ایرانی را بازتاب داد و افزود: واحد‌های جنگ الکترونیک و پدافند هوایی ایران موفق شدند پس از کنترل هواپیما، آن را به زمین بنشانند.

شبکه بی‌بی‌سی فارسی نیز با اعلام این خبر به نقل از فارس اعلام کرد این هواپیما "با اندک خسارتی" در اختیار ایران قرار گرفته است.

تعداد بازدید : 773

ثبت نظر

ارسال