Fa En دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 16 دقیقه

سال تحصيلي جديد از 3 مهر آغاز مي‌شود

سال تحصيلي جديد از 3 مهر آغاز مي‌شود

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به پيش‌بيني افزايش 20 تا 30 درصدي ترافيك با آغاز بازگشايي مدارس

>

سه شنبه 15 شهریور 1390 ساعت 20:32

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به پيش‌بيني افزايش 20 تا 30 درصدي ترافيك با آغاز بازگشايي مدارس به تمهيدات ويژه پليس اشاره كرد و گفت: هرگونه حفاري در معابر پايتخت از 15 شهريور تا 15 مهر ماه ممنوع است.

. مدارس يكشنبه سوم مهرماه باز مي‌شوند

نايبي، فرماندار تهران نيز با اشاره به اين كه آغاز فعاليت مدارس تهران از روز يكشنبه سوم مهر ماه و جشن شكوفه‌ها روز پنجشنبه 31 شهريور ماه است اظهاراميدواري كرد كه تعطيلات چند روز اول مهر بتواند فرصت مناسبي براي آماده‌سازي پايتخت براي استقبال از مهر باشد.

 _ رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به پيش‌بيني افزايش 20 تا 30 درصدي ترافيك با آغاز بازگشايي مدارس به تمهيدات ويژه پليس اشاره كرد و گفت: هرگونه حفاري در معابر پايتخت از 15 شهريور تا 15 مهر ماه ممنوع است.

سردار حسين رحيمي در نخستين جلسه ستاد مهر 90 همچنين از آموزش رانندگان سرويس‌هاي مدارس خبر داد و افزود: بر اين اساس تمام رانندگان سرويس مدارس پيش از آغاز سال تحصيلي جديد آموزش ديده و گواهينامه مربوطه را دريافت مي‌كنند.

وي افزود: بيمه خودرو و سرنشينان، ايمني خودرو و داشتن معاينه فني معتبر در كنار آموزش و رعايت ظرفيت سرويس‌هاي مدارس از جمله مواردي است كه پليس در سال تحصيلي جديد به شدت در مورد آن حساس است.

رييس راهور تهران مهمترين بحث مهرماه را ترافيک عنوان كرد و افزود: هر ساله ترافيک با آغاز سال تحصيلي جديد 20 تا 30 در صد افزايش مي يابد به ويژه در هفته نخست مهرماه که والدين ترجيح مي دهند فرزندانشان را خود به مدرسه برسانند .

وي با بيان اين که سال گذشته گام هاي بلندي براي فعالسازي سرويس مدارس برداشته شد گفت: اين اقدامات به حدي بود که رشد 50 درصدي افزايش استفاده از سرويس مدارس را داشتيم که اميدواريم اين روند همچنان ادامه يابد.

رييس راهور تهران با اشاره به برخي ناهماهنگي‌ها در اين خصوص گفت: انتظار مي‌رود آموزش و پرورش با بخش خصوصي براي سرويس مدارس با هماهنگي سازمان تاکسيراني قرار داد منعقد کند تا مواردي مانند بيمه خودرو، بيمه سرنشين، معاينه فني و صلاحيت راننده‌ها مورد تاييد قرار گيرد و سرويس مدارس را بتوانند خدمات رساني مناسبي به دانش اموزان داشته باشند .

وي افزود: بازنگري تابلوها، ايمن‌سازي اطراف مدارس، فعالسازي همياران پليس آموزش رانندگان سرويس مدارس و ... از جمله اقداماتي که در ستاد مهر اجرايي مي‌شود و پليس راهنمايي و رانندگي با آمادگي کامل به استقبال از مهر مي‌رود.

رييس راهور تهران در عين حال تاكيد كرد: پليس با كمك نيروهاي كمكي كه از دانشكده راهور وارد مي‌شوند با آمادگي كامل به استقبال مهر ماه مي‌رود

پيش‌بيني افزايش 25 درصدي مسافران اتوبوس همزمان با اول مهر سنندجي، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران نيز با اشاره به اين كه پيش‌بيني مي‌شود با بازگشايي مدارس حدود 25 درصد به مسافران اتوبوس افزوده شود، گفت: در تلاشيم تا كل ناوگان اتوبوسراني را تا پيش از مهر ماه آماده كنيم.

وي اظهاراميدواري كرد كه هرچه سريعتر اعتبارات لازم و مصوب از سوي سازمان شهرداري‌هاي كشور به اتوبوسراني تهران اختصاص يابد تا تمام اتوبوسهاي داراي نقص فني براي مهرماه فعال شوند.

به گزارش ايسنا، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران با اشاره به ورود 200 دستگاه اتوبوس دوكابين به پايتخت همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد تصريح كرد: بدين ترتيب خطوط 10، 2، 7 و يك اتوبوسهاي تندرو تقويت مي‌شوند.

وي در عين حال تصريح كرد: شركت واحد تهران آمادگي دارد در بحث سرويس مدارس اتوبوس و ميني‌بوس مورد نياز را در اختيار آموزش و پرورش قرار دهد.

نرخ سرويس مدارس 5/8 درصد افزايش مي‌يابد

اسلامي، مديرعامل سازمان تاکسيراني شهر تهران نيز در اين جلسه با اشاره به اين كه افزايش نرخ سرويس‌هاي مدارس در سال تحصيلي جديد حدود 5/8 درصد پيش‌بيني شده است افزود: در عين حال 3 برچسب براي شيشه جلو، عقب و يكي از طرفين سرويس‌هاي مدارس پيش‌بيني شده است كه تمامي سرويس‌هاي مدارس مكلف به نصب اين برچسب‌ها هستند. همچنين مقرر شده است كه چراغ زرد گردان نيز براي يرويس‌هاي مدارس امسال درنظر گرفته شود تا در زمان پياده و سوار كردن دانش‌آموزان از آن استفاده شود.

وي تصريح كرد: رانندگان سرويس مدارس حتما بايد آموزش هاي لازم را ببينند و گواهي سرويس مدرسه را دريافت کنند.

اسلامي گفت: خودروهاي شخصي نيز براي اخذ برچسب سرويس مدرسه بايد به طور کامل چک شوند همچنين صلاحيت رانندگان رانندگان اين خودروها نيز بايد مورد تاييد قرار گيرد.

وي با بيان اين که نرم افزاري تدوين شده است که اطلاعات خودروهاي شخصي که در سرويس مدارس فعاليت مي کنند به صورت دقيق تري ثبت شود اظهاراميدواري كرد كه افزايش نرخ پيش‌بيني شده براي سرويس‌هاي مدارس هرچه سريعتر به تاييد فرمانداري نيز برسد.

تعداد بازدید : 776

ثبت نظر

ارسال