Fa En دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 22 و 14 دقیقه

زنان فقير هندي موش‌هاي آزمايشگاهي شده‌اند

زنان فقير هندي موش‌هاي آزمايشگاهي شده‌اند

دوشنبه 30 خرداد 1390 ساعت 19:0

 برخي شركت‌هاي دارويي در هند با استفاده از فقر و بي‌سوادي زنان اين كشور، آنها را تبديل به موش‌هاي آزمايشگاهي براي تست داروهاي خود كرده‌اند.

در دهلي‌نو، گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه يك شركت دارويي با سوء استفاده از فقر و بي‌سوادي زنان در ايالت حيدرآباد، آنها را تبديل به يك خوكچه هندي كرده و داروي را كه براي كنترل سرطان سينه به كار مي‌رود، بر روي آنها آزمايش كرده است.

با اينكه موافقت اوليه از داوطلبان گرفته شده بود اما هيچ يك از اين 25 زن آگاهي در مورد تاثير اين آزمايشات باليني بر روي خود نداشتند، در نتيجه بعد از سه ماه تقريباً همه آنها از ضعف عصبي و درد زانو رنج مي‌برد و حتي تعدادي از آنها قادر به راه رفتن نمي‌باشند.

ماجرا از زماني آغاز شده كه يكي از زنان، محل سكونت خود را به حيدرآباد ترك كرد و بعد از دو روز با 10 هزار روپيه (حدود 300 هزار تومان) بازگشت. خبر دهان به دهان چرخيد و يك واسطه به حيدرآباد فرستاده شد تا 4 زن ديگر را براي تست دارو انتخاب كند.

فرد مذكور با ارسال عكس اين زنان از طريق موبايل به شريك خود، شرايط را فراهم مي‌كرد تا داوطلبين از ايستگاه قطار به راحتي به محل آزمايش كه يك بيمارستان خصوصي در حيدرآباد بوده، انتقال يابند.

ابتدا فشار خون و قند داوطلبان چك مي‌شد و سپس آنها داروي مذكور را دريافت مي‌كردند و بعد از گرفتن نمونه خون از آنها خواسته مي‌شد كه نيم ساعت صبر كنند. سپس 1300 روپيه بابت بازگشت آنها با قطار پرداخت مي‌شد. بار دوم و سوم نيز همين پروسه تكرار شده و در بيمارستان هر بار 365 گرم از خون آنها خون گرفته شده است.

در اين ميان نيز به برخي از داوطلبين نيز مبلغ 7 هزار روپيه ( حدود 200 هزارتومان) پرداخت شده است. يكي از قربانيان عنوان كرده است كه مقامات بيمارستاني صرفا به آنها گفته‌اند كه قرار است نمونه خون از آنها گرفته شود و هيچ صحبتي از تست دارو با داوطلبان به ميان نياورده‌اند.

تعداد بازدید : 1800

ثبت نظر

ارسال