Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 25 دقیقه

زلزله ژاپن قیمت نفت را بیش از پیش کاهش می‌دهد

زلزله ژاپن قیمت نفت را بیش از پیش کاهش می‌دهد

اکونومیک‌تایمز با اشاره به وقوع زلزله اخیر در ژاپن و تعطیلی برخی پالایشگاه‌ها در این کشور پیش‌بینی کرد قیمت جهانی نفت تحت تاثیر این تحول رو به کاهش بگذارد....

دوشنبه 23 اسفند 1389 ساعت 2:0

  به گزارش سایت جهان پرتو امن به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز، وقوع زلزله شدید و سونامی بی سابقه در ژاپن همراه با ادامه تنشهای سیاسی در خاور میانه و شمال آفریقا موجب نوسانات شدید قیمت نفت و ال ان جی در بازارهای جهانی شده است.
ژاپن سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است و بخش مهمی از انرژی مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند. وقوع بحران اخیر در این کشور موجب کاهش تقاضا و مصرف انرژی خواهد شد. بسیاری از شرکتهای بزرگ ژاپنی هم اکنون فعالیت خود را متوقف کرده اند 
قیمت نفت برنت دریای شمال که به مرز 120 دلار رسیده بود هم اکنون به کمتر از 112 دلار رسیده و قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز به کمتر از 100 دلار رسیده است .
در عین حال با توجه به تعطیلی نیروگاههای هسته ای شمال ژاپن به نظر می رسد میزان مصرف گاز طبیعی نیروگاههای این کشور افزایش یابد که این مساله موجب افزایش واردات ال ان جی ژاپن خواهد شد .

به اعتقاد کارشناسان انرژی تحولات اخیر ژاپن موجب کاهش قیمت جهانی نفت خواهد شد اما کشورهای بزرگ وارد کننده ال ان جی جهان به دقت تحولات اخیر ژاپن را زیر نظر دارند .

تعداد بازدید : 1398

ثبت نظر

ارسال