Fa En چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 ساعت 5 و 18 دقیقه

رکورد لحظه به لحظه طلا

رکورد لحظه به لحظه طلا

امروز شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری ایالات متحده در هفته گذشته، با رشد همراه خواهد بود و این در حالیست که نرخ بیکاری در این کشور همچنان بالاتر از 9 درصد باقی مانده است. به گزارش تجارت پرس به نقل از بلومبرگ، نگرانی های اقتصادی ایالات متحده، منجر به تضعیف ارزش دلار شده است.

شنبه 15 مرداد 1390 ساعت 20:16

سرمایه گذاران در این اوضاع متشنج اقتصادی نسبت به دارایی هایی از جمله طلا، ین و فرانک سوئیس مشتاق شده اند و در معاملات خود استفاده میکنند.

Yoshihiko Noda ، وزیر دارایی ژاپن، گفت :در اوایل هفته جاری ارزش ین، رشد کرد و به رکورد جدیدی رسید. بانک مرکزی سوئیس، پس از روند صعودی ارزش فرانک سوئیس، نرخ بهره این کشور را کاهش داد. بانك ملی سوییس نیز برای چهارمین بار طی دو ماه اخیر نرخ بهره بانكی را 0.5 درصد كاهش داد . بانك ملی سوییس هشدار داد، تشدید بحران اقتصادی جهان موجب ركود اقتصادی این كشور طی سال ۲۰۰۹ خواهد شد . به نظر می رسد سوییس نیز سیاست كاهش نرخ بهره بانكی و رساندن آن به نزدیك صفر درصد را در پیش گرفته است . این برای نخستین بار طی ۵ سال اخیر است كه بانك ملی سوییس در اقدامی هماهنگ با سایر بانكهای مركزی جهان ، اقدام به كاهش چشمگیر نرخ بهره می كند . ركود اقتصادی آمریكا و اروپا و بحران مالی در موسسات مالی و بانكهای بین المللی تاثیر منفی زیادی بر عملكرد اقتصادی سوییس داشته است. براساس این گزارش، شین یی چین، تحلیلگر بارکلی کاپیتال، پیش بینی کرد به احتمال زیاد جریان سرمایه گذاری در بازار طلا، قوی باقی خواهد ماند و به همین دلیل شاهد روند صعودی بهای طلا خواهیم بود. مردم به دنبال پناهگاه امن هستند و از ارزهایی مانند فرانک سوئیس و ین ژاپن اخیرا استفاده کرده اند و همین امر منجر به افزایش حجم معاملات طلا در بازارهای مالی شده، زیرا سرمایه گذاران در این اواخر نقدینگی خود را تبدیل به طلا کرده و بیشتر توجه خود را معطوف این بازار کرده اند. بهای طلا برای تحویل فوری در ماه سپتامبر، در بازار نیویورک، با رشد 0.3 درصد، به 1671 دلار و 80 سنت در هر اونس رسید، در حالیکه قیمت طلا در بالاترین سطح در همین بازار به 1675 دلار و 90 سنت در هر اونس رسیده بود. بهای نقره در روز گذشته در بالاترین سطح به 42 دلار و 25 سنت در هر اونس رسید که در مقایسه با سه ماه گذشته رکورد زده بود. برپایه این گزارش، براساس نظرسنجی تحلیلگران بلومبرگ، امروز شاخص مدعیان اولیه بیمه بیکاری ایالات متحده در هفته گذشته، با رشد همراه خواهد بود و این در حالیست که نرخ بیکاری در این کشور همچنان بالاتر از 9 درصد باقی مانده است. رشد نرخ بیکاری میتواند یکی از عوامل شروع رکود اقتصادی ایالات متحده باشد، که همین امر، احتمالا منجر به روند صعودی بهای طلا خواهد شد

بهای پلاتین با کاهش 0.5 درصد به 1772 دلار و 30 سنت در هر اونس رسید، در حالیکه قیمت پالادیوم تغییر زیادی نکرد و با نرخ 795 دلار و 25 سنت در هر اونس معامله شد.

تعداد بازدید : 932

ثبت نظر

ارسال