Fa En سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 ساعت 8 و 12 دقیقه

رييس شوراي رقابت حذف صفرها با وجود پول الكترونيكي چندان ضرورتي ندارد

رييس شوراي رقابت حذف صفرها با وجود پول الكترونيكي چندان ضرورتي ندارد

رييس شوراي رقابت تاكيد كرد: در شرايطي كه درشت‌ترين اسكناس كشور پنج عدد صفر بيشتر ندارد، حذف صفرها از اسكناس هيچ گونه مزيتي ندارد.

یکشنبه 21 فروردین 1390 ساعت 20:52

جمشيد پژويان با بيان اين كه تغيير صفرهاي اسكناس نقش قابل توجهي در شكل آن و هزينه‌ چاپ و نيز نسبت اسكناس به سكه دارد، گفت: در كل از نظر اقتصادي حذف صفرها تاثيري اساسي بر روي اقتصاد ندارد.

او با بيان اين كه حذف صفرها از پول ملي يك مساله‌ صوري است و بر متغيرهاي واقعي اقتصاد بي اثر است، ادامه داد: ‌اين كار در برخي از كشورها سال‌ها قبل انجام شد و آن زمان دوراني بود كه اسكناس و مسكوك وسيله‌ عمده مبادله بودند، در حالي كه امروز پول الكترونيك و نقل و انتقال الكترونيكي پول امري رايج است.

پژويان با بيان اين ‌كه امروز موضوعاتي مانند حجم زياد اسكناس و يا بروز اشتباه در محاسبات به دليل زياد بودن صفرهاي پول با الكترونيكي شدن امور بانكي و تجاري تقريبا كاهش يافته است، گفت: در شرايط كنوني اقتصاد كشور حذف صفرها از پول ملي چندان ضرورتي ندارد.

رييس شوراي رقابت تاكيد كرد:‌ اگر دولت بتواند سيستم انتقال الكترونيكي پول را با سرعت توسعه بدهد، حذف صفرها هيچ گونه مزيتي ندارد و چندان به صرفه نيست.

 

تعداد بازدید : 1439

ثبت نظر

ارسال