Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 12 و 34 دقیقه

رييس جمهور فرانسه؛ دلار مهمترين ارز بين‌المللي باقي خواهد ماند

رييس جمهور فرانسه؛ دلار مهمترين ارز بين‌المللي باقي خواهد ماند

فرانسه همواره دوست و متحد نزديک آمريکا خواهد بود و براي حل کليه مشکلات و مسائل بزرگ بين المللي با آمريکا همکاري خواهد کرد .

چهارشنبه 22 دی 1389 ساعت 19:21

فرانسه همواره دوست و متحد نزديک آمريکا خواهد بود و براي حل کليه مشکلات و مسائل بزرگ بين المللي با آمريکا همکاري خواهد کرد . آمريکا هنوز نقش مهمي در اقتصاد جهاني دارد و دلار نيز مهمترين نرخ ارز بين المللي است .

رييس‌جمهور فرانسه آمريکا را دوست و متحد نزديک کشور خود دانست و مدعي شد دلار مهمترين ارز بين المللي باقي خواهد ماند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي اقتصاددانبه نقل از رويترز نيکولاي سارکوزي در ديدار با باراک اوباما تاکيد کرد بحران مالي اخير نشان داد سيستم اقتصادي و مالي جهاني نيازمند اصلاحات ساختاري و اساسي است . فرانسه از ابتداي سال 2011 به عنوان رييس دوره اي گروه بيست انتخاب شده است . سارکوزي گفت دلار مهمترين نرخ ارز بين المللي در جهان باقي خواهد ماند . هر گونه اصلاحات مالي و اقتصادي در ساختار اقتصاد جهاني تاثير منفي بر جايگاه دلار آمريکا نخواهد داشت . فرانسه همواره دوست و متحد نزديک آمريکا خواهد بود و براي حل کليه مشکلات و مسائل بزرگ بين المللي با آمريکا همکاري خواهد کرد . آمريکا هنوز نقش مهمي در اقتصاد جهاني دارد و دلار نيز مهمترين نرخ ارز بين المللي است .
يک مقام اگاه به مذاکرات روساي جمهور آمريکا و فرانسه نيز تاکيد کرد دو طرف در خصوص لزوم تعيين ارزش دلار در بازارهاي بين المللي به توافق رسيدند . اوباما نيز ضمن تاکيد بر لزوم اصلاحات ساختاري در اقتصاد جهاني گفت هنوز بي تعادلي هاي زيادي در اقتصاد جهاني وجود دارد . دستيابي به رشد و رونق باثبات و پايدار در اقتصاد جهاني نيازمند همکاري و مشارکت کليه کشورهاي جهان است .
اظهارات اوباما در حالي است که هو جين تائو رييس جمهور چين هفته آينده قرار است به واشنگتن سفر کند . ديدار مقامهاي عالي رتبه فرانسه و آمريکا در حالي است که سرمايه گذاران بين المللي هنوز به شدت نگران وضعيت بحران مالي منطقه يورو هستند . طي ماههاي گذشته يونان و ايرلند براي جلوگيري از ورشکستگي مجبور به دريافت کمکهاي مالي خارجي شدند و اکنون به نظر مي رسد نوبت به اسپانيا و پرتغال رسيده است .

در حالي که سخنگوي وزارت دارايي آلمان از فشار آلمان و فرانسه براي دريافت کمکهاي مالي بين المللي از سوي پرتغال خبر مي دهند دولت پرتغال هر گونه فشار خارجي را براي دريافت کمکهاي مالي صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا رد کرده است .

 

تعداد بازدید : 717

ثبت نظر

ارسال