Fa En یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ساعت 12 و 25 دقیقه

روزهای پرتلاطم بانکی با اختلاس و تخلف

روزهای پرتلاطم بانکی با اختلاس و تخلف

مرد اول وام مسکن ایران با 47 فقره وام مسکن، اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانکی، سقوط قیمت سکه و حراج ساختمان وزارت رفاه از مهترین اخبار در این هفته بودند. 

شنبه 12 شهریور 1390 ساعت 21:13

آخرین هفته از ماه مبارک رمضان روزهای پرتلاطمی برای سیستم بانکی کشور بود و خبرهای اختلاس و وام خواری جزو مهمترین خبرها بودند از جمله، انتشار گزارشی از مرد اول وام مسکن کشور بود. این فرد با همکاری عوامل شعبه یکی از بانکهای خصوصی کشور موفق شده است، 47 فقره وام مسکن به مبلغ بیش از 80 میلیارد ریال دریافت کند.

مرد اول وام مسکن ایران با دریافت 47 فقره وام

در گزارش مهر آمده است: البته باید توجه داشت که این فرد موفق شده است تنها در دو سال حداقل 9 فقره وام در مجموع به مبلغ 50 میلیارد ریال از این بانک خصوصی دریافت کند که شش فقره از این وامها - در مجموع به مبلغ 30 میلیارد ریال- را "یک‌روزه" اخذ کرده است و این هم در نظام بانکی ایران رکورد کم نظیری محسوب می‌شود.

در همین حال، گزارش مهر حاکی از آن است که این فرد در بازپرداخت وامها نیز مشتری خوبی نبوده و با بدهی کلان معوق بانکی مواجه است. به اذعان دست اندرکاران این بانک خصوصی، ترتیب وامهایی که "ک – ش" موفق به دریافت آنها شده است، معمول نیست.

رئیس کل بانک مرکزی هم در واکنش به این خبر به مهر گفت که بانک مرکزی نمی تواند بر تمام شعب بانک ها نظارت داشته باشد و خود واحد مربوطه است که باید براین امور نظارت کند. محمود بهمنی گفت: نظام بانکی دارای 17 هزار واحد بانک است، بنابراین بانک مرکزی یک بازرسی رندومی کلی و نظارت کلی دارد و این خود بانکها هستند که نسبت به اینگونه موارد بازرسی دارند اما فشار بیشتری را بر بانک ها وارد می کنیم.

صعود و فرود سکه و طلا

قیمت سکه و طلا هم که با افزایش قیمت های جهانی روند صعودی را در یکماه اخیر طی می کرد امسال برخلاف سنت هرساله که در آستانه عید فطرقیمتها با افزایش روبرو می شد، روند نزولی یافت اما کارشناسان نسبت به صعود دوباره قیمت سکه و طلا در بازار خبر داده اند.

حراج 1200 میلیارد تومانی ساختمان وزارت رفاه

حراج ساختمان وزارت رفاه و تامین اجتماعی هم از جمله خبرهایی بود که در روزهای گذشته بر خروجی مهر قرارگرفت. این ساختمان که پس از ادغام 3 وزارتخانه رفاه، تعاون و کارو امور اجتماعی بلااستفاده مانده، از سوی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با قیمت پایه 1200 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شده است.

این ملک با 16 هزار و 262 متر مربع زیر بنا در خیابان ولیعصر نرسیده به ونک واقع است و 143 متر فضای تجاری مفی دارد.

 

افزایش 60 روزه ذخیره سوخت استراتژیک ایران

همزمان با فرا رسیدن هفته دولت حجم ذخایر استراتژیک سوخت ایران با بهره برداری از یک میلیارد لیتر ظرفیت جدید ذخیره سازی فرآورده نفتی به مرز 60 روز افزایش یافته است.

گزارش مهر حاکی از آن است ک همزمان با اجرای طرحهای مختلف توسعه ای در سطح پالایشگاههای نفت کشور، ایجاد زیرساختهای ذخیره سازی و توزیع فرآورده های نفتی هم در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران قرار گرفته است.

 

در حال حاضر ایران با در اختیار داشتن حدود 11 میلیارد و 500 میلیون لیتر ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع حداکثر تا 58 روز قابلیت ذخیره سازی و توزیع فرآورده های مختلف نفتی بدن امکان تولید و یا واردات سوخت از خارج کشور دارد.

براساس اهداف بلند مدت باید این ظرفیت به 17 میلیارد لیتر افزایش یابد که در این صورت قابلیت توزیع سوخت مایع کشور با افزایشی 38 روزه از مرز 90 روز خواهد گذشت.

.

 

تعداد بازدید : 776

ثبت نظر

ارسال