Fa En جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 12 و 56 دقیقه

رشد مجدد قیمت آب در سال آینده؛ 70 درصد از افزایش بهای آب باقی مانده است

رشد مجدد قیمت آب در سال آینده؛ 70 درصد از افزایش بهای آب باقی مانده است

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه آب تهران آلوده نیست، از افزایش قیمت آب در ماه‌های ابتدایی سال آینده خبر داد و گفت: درصد این افزایش در کارگروه تحول اقتصادی دولت مشخص خواهد شد.

یکشنبه 10 بهمن 1389 ساعت 10:2

سید مهدی ثمره هاشمی امروز شنبه در یک نشست خبری از افزایش قیمت آب در سال آینده خبر داد و گفت: درصد این افزایش قیمت در کارگروه تحول اقتصادی دولت مشخص خواهد شد، این در حالی است که در مرحله اول حدود 25 تا 30 درصد قیمت آب واقعی شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: قیمت آب باید در طول 5 سال به قیمت تمام شده خود نزدیک شود و بر این اساس، میزان افزایش قیمت در کارگروه طرح تحول اقتصادی مورد تصمیم گیری واقع خواهد شد.

وی از وجود 15 میلیون مشترک شبکه آب کشور خبر داد و گفت: 12 میلیون مشترک در بخش خانگی پراکنده هستند.

ثمره هاشمی تصریح کرد: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها یک طرح انقلابی و موثر در حفظ منابع انرژیهای خدادادی است که می تواند راه نجات اقتصاد و رسیدن به عدالت در کشور باشد.

به گفته وی، اگر چه بیش از یک ماه از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها گذشته است اما صرفه جویی در مصرف آب تنها 5 درصد بوده است ، البته هنوز برای ارزیابی در این مورد و قضاوت در خصوص میزان اثرگذاری واقعی شدن قیمت در مصارف مردم زود است و باید اجازه داد که قبوض آب به دست مردم برسد و سپس قضاوت کرد.

مشاور وزیر نیرو خاطر نشان کرد: بر اساس نرخهایی که اعلام شده حدود 85 درصد مردم مصرف آبی بین صفر تا 35 متر مکعب دارند که اگر این مبنا قرار گیرد میزان افزایش قبوض در حدود 3 هزار تومان در هر ماه خواهد بود که اگر هر خانوار را 4 نفر به طور متوسط در نظر بگیریم آن گاه میزان افزایش به ازای هر نفر 800 تومان خواهد بود.

ثمره هاشمی سپس به تشریح وضعیت آبی در سال آبی جاری پرداخت و گفت: وضعیت بارندگی ها از مهرماه که آغاز سال آبی در کشور است نشان می دهد که بارندگی ها حدود 70 درصد کاهش داشته است که رقم بالایی به شمار می رود این در حالی است که میزان بارندگی سال قبل 230 میلیمتر بوده که این رقم هم نسبت به متوسط درازمدت پایین است.

 

تعداد بازدید : 589

ثبت نظر

ارسال