Fa En شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 27 دقیقه

رسایی خشم نمایندگان ملت را برانگیخت

رسایی خشم نمایندگان ملت را برانگیخت

یکشنبه 6 شهریور 1390 ساعت 21:20

سخنان اخیر حمید رسایی نماینده تهران در مجلس و عضو جبهه موسوم به پایداری که حامیان دولت در انتخابات پیش روی مجلس به حساب می آیند، واکنش های گسترده ای را در پی داشت.

متن این اظهارات که متاسفانه در ۲۹ تیر ماه و جلسه طرح بصیرت ناحیه سلمان سپاه محمد رسول الله بیان شده، چندی پیش در میان نمایندگان مجلس هم پخش شد و موجی از خشم و انتقاد را برانگیخت. گفته می شود که نمایندگان مشغول طراحی ساز و کاری جمعی برای پاسخ دادن به اتهامات و اهانت های مطرح شده علیه عموم نمایندگان، شخصیت های نظام و همچنین اظهارات نا صواب در مورد ارتباط رهبر معظم انقلاب با مجلس هشتم و نمایندگان آن می باشند.

در این جلسه نماینده مردم تهران که خود و همفکرانش را معیار بصیرت و ما بقی را فاقد آن می داند، در سخنرانی اولیه معیارهای حق و باطل را مشخص و سپس راجع به خواص طرفدار حق و باطل و خواص مردود بیاناتی ایراد نموده و سپس به صورت مصداقی به تعریف دسته بندی های سیاسی در آستانه انتخابات مجلس آینده به شرح زیر نمود:

۱-    دسته اصلاح طلبان به سرپرستی آقای هاشمی رفسنجانی

۲-    دسته اصلاح طلبان به اصطلاح اصولگرا به سرپرستی آقای هاشمی رفسنجانی و بازی خوردگی آقای قالیباف و نیز ایفای نقش محسن رضایی

۳-    این دسته هم در حقیقت همان دسته ۲ می باشند و فرق آن ها این است که اصولگرای اصلاح طلب هستند و سرپرستی آقای هاشمی رفسنجانی را جزء افتخارات خود می دانند و با دسته دوم هیچ تفاوتی نمی کنند . در این دسته آقای لاریجانی رییس مجلس نمایندگی آقای رفسنجانی را بر عهده دارد .

۴-    دسته چهارم اقلیت بسیار ضعیف مجلس هشتم است که عبارتند از : بنده (حمید رسایی) ، آقای کوچک زاده ، آقای حسینیان ، و آقای زارعی که ما نیز مثل دسته های قبلی سرپرست نداریم و نماینده فکری ما خود مقام معظم رهبری است و ما به دنبال این هستیم که خواص باطل و خواص مردود (مثل آقای لاریجانی رییس مجلس و امثالهم ) در لیست مجمع اصولگراها حضور نداشته باشند.

یک منبع آگاه حاضر در جلسه فوق سایر اظهارات این نماینده را چنین روایت کرده است.

رسایی افزوده است: دراین هدف ملاقات هایی با آیت الله یزدی ، مهدوی کنی ، جنتی و مصباح داشته ایم و برای اینکه بتوانیم به صورت تشکیلاتی جلوی خواص مردود را بگیریم ، اقدام به تشکیل گروهی به نام جبهه پایداری اسلامی نموده ایم و از فردا در رسانه های عمومی اعلام موجودیت می نماییم .

وی در توضیح ادعاهای خود به نکاتی راجع به مجلس هشتم و نقش رییس مجلس در فتنه های ۸۸ و ارتباط ایشان با آقای میرحسین موسوی و آقای هاشمی و سخنگو بودن با واسطه ایشان با شبکه رسانه های خارجی بیان داشته و افزوده: بیشتر مصوبه های مجلس با هدایت آقای لاریجانی به نفع جریان اصلاح طلب تصویب گردیده برای مثال مسئله وقف دانشگاه آزاد اسلامی و طرح سوال از رییس جمهور و چند نمونه دیگر.

وی در ادامه بیان داشت: گروه لاریجانی خصوصا با کمک آن نماینده ای که گفته من افتخار میکنم جزء لیست اصلاح طلبان باشم با گروه اصلاح طلبان مجلس وحدت کردند و به همین خاطر گروه اصولگراهای واقعی مجلس در اقلیت هستند . نمونه بعدی اینکه ما در روزنامه ۹ دی اقدام به اعلام مواضع روزانه مسئولان کشور خصوصا رییس مجلس در فتنه ۸۸ می کردیم و چون مواضع ایشان بسیار دوپهلو بود مجله و روزنامه ۹ دی را تعطیل کردند.

وی با بیان نمونه هایی ادعایی و اثبات نشده در مورد کمک رئیس مجلس به جریان فتنه افزود: یک نمونه دیگر اینکه آقای لاریجانی چند مورد خلاق قانون انجام داده و نامه سوال نمایندگان و کمیسیون اصل ۹۰ را از تریبون مجلس قرائت نکرده است و مواضع ایشان در فتنه طوری بود که شبکه های امریکایی و انگلیسی از این مواضع استفاده می کردند!

وی مدعی شد که سایت ..... که مواضعش دوپهلو و فتنه گری است توسط آقای لاریجانی به صورت غیر مستقیم اداره می شود. «ما در سال اول به ریاست ایشان در مجلس رای دادیم ولیکن فهمیدیم که اشتباه کردیم و دیگر رای ندادیم و من اینها را می گویم که شما بشناسید که کلاه به اصطلاح اصولگرایی سرمان نرود.»

وی گفت: اینها  آقا را تا وقتی قبول دارند که منافع دنیایی آنها در خطر نباشد .... این گروه از اصولگرایان نیز ریزش ها که قرآن نیز به آن ها اشاره کرده را مثل آقای هاشمی را قبول نکرده اند بخاطر همین مواضع آنها روشن نیست .

وی سپس وارد موضوع انتخابات آینده شده و افزوده است: ما به گروه هفت + هشت (گروه وحدت اصولگرایان) نامه نگاری کرده ایم و با مدرک به آن ها گفته ایم که نمایندگان اصولگرایان خواص مردود را جزء لیست قرار ندهند و ان شاء الله نیز قرار نمی دهند. شما فرماندهان بسیج امروز سلاحتان در این جنگ نرم قلم می باشد و شما نیز نامه نگاری کنید، کلاس بصیرت بگذارید تا کلاه مجلس قبل سرتان نرود و به نام اصولگرایی انسان هایی با مواضع دوپهلو وارد مجلس نگردند.

وی سپس در پی سوال یکی از فرماندهان وی را به تلاش برای بر هم زدن جلسه متهم کرد. مجددا آن فرمانده گفت «آقای رسایی شما بیانات مقام معظم رهبری را در تایید مسئولین نظام زیرپا گذاشته اید و به عناوین مختلف آقای لاریجانی ، قالیباف و ... را در نگاه فرماندهان بسیج سربازان فتنه قرار دادید. ما به احترام جلسه سپاه هیچ کلامی نگفتیم ولی سوال ما که خیلی واضح است  جواب نمی دهید و عصبانی می شوید. رسایی در پاسخ گفت: شما بعد از جلسه بیایید. سپس آن فرمانده گفت: من تکلیف خود را نمی خواهم روشن کنم که بعد از جلسه بیایم شما در جلوی این جمع بزرگ بسیجی تکلیف را مشخص کنید که ما باید به حرف آیت الله یزدی و مهدوی کنی رای بدهیم یا به حرف شما که خود را اصولگرای واقعی می دانید.

نماینده تهران ناراحت و از مسئولان جلسه خواست او را از جلسه بیرون کنند و خودشان گفتند ضبط ها را خاموش کنید من مطلب محرمانه ای می گویم .

رسایی سپس ادعاهایی را آن هم به نقل از مقام معظم رهبری در تائید خود و همفکران و علیه رئیس مجلس و گروهی دیگر از نمایندگان بیان نموده است که اگر چه در اختیار سایت سفیر می باشد ولی از آنجا که حاوی مطالب انتسابی غیر واقع به رهبری معظم انقلاب است، از انتشار آن معذوریم.

 سپس آقای رسایی از جمع فرماندهان خواست که این مطلب بیرون پخش نشود و گفت من راضی نیستم که صدایم ضبط شده باشد. وی خطاب به آن فرمانده سوال کننده گفت : برادر بسیجی من مجبور شدم برای بصیرت شما این حقیقت را فاش کنم. حالا می خواهی بروی به لاریجانی رای بدهی برو رای بده که آن برادر بسیجی نیز گفت: حرف من لاریجانی نبود ، احمدی نژاد نبود، حرف من این بود که آیا ما باید به گروه رسایی رای بدهیم یا به گروه جامعتین و لیست واحد که متاسفانه شما جوابی ندادید.

یاد آوری می شود آقای رسایی تا قضیه دورکاری ۱۱ روزه احمدی نژاد و ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع عزل وزیر اطلاعات، از حامیان تندروی دولت محسوب می شد و در آن هنگام که همه دلسوزان و بزرگان نظام به حمایت از مقام معظم رهبری و دعوت رئیس جمهور به ولایت پذیری عملی مشغول بودند، طی مقاله ای در نشریه خود و سایت هایی نظیر رجا نیوز وظیفه اصلی اصولگرایان و اهل بصیرت  را سکوت اعلام کرده بود!

 

تعداد بازدید : 968

ثبت نظر

ارسال